Benedenstad en bovenstad - Reisverslag uit Rodi Garganico, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Benedenstad en bovenstad - Reisverslag uit Rodi Garganico, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Benedenstad en bovenstad

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

17 Juli 2023 | Italië, Rodi Garganico

Rodi Gargánico 0 km

Mijn pension ligt in de benedenstad helemaal aan het strand en tegen de haven en ook naast het station. Daar boven strekt zich nog een hele bovenstad uit die tegen de berg is geplakt. Vanmorgen ben ik daar eerst maar eens gaan kijken. Dat betekende een heleboel trappen en oplopende straatjes op. Het is geen cultuurhistorische stad, wel oud denk ik.

Op een gezellig pleintje een bakkie gedaan en de levendigheid van zo'n stadje zitten bekijken. Die levendigheid zit 'm soms ook in de chaos met het verkeer. Ik weet in ieder geval dat ik niet met de auto de dorps- of stadscentra in ga want voor je het weet kun je niet meer voor of achteruit. Wel leuk om te zien. [e-1f600]

Na het afdalen heb ik in het pension een paar uur besteed aan het plannen van de treinreis met het kopen van de kaartjes en het boeken van de overnachtingen. Morgen en woensdag wordt het een paar uur treinen en weinig fietsen, alleen station - hotel v.v. Donderdag kan ik dan nog een stukje langs de kust fietsen om vlakbij het vakantiehuisje te komen, zodat ik vrijdag lekker op tijd daar kan zijn om de dames op te vangen.

Na het werk een verkoelende duik in zee genomen. Die kon ik wel gebruiken. De thermometer wees 34 aan en dat zou volgens het weerbericht aanvoelen als 39 graden, maar dat idee had ik zelf niet. Misschien door het heerlijke zeebriesje hier. Woensdag schijnt de heetste dag te worden, we gaan het zien.

Vanavond nog een keer naar de bovenstad gelopen om te eten in een lokaal restaurantje met veel visgerechten, een prima maaltijd gehad. En de beweging heb ik vandaag ook gehad met al die trappen.

Op de foto met de trein, die ga ik morgen nemen, zie je ook hoe de "half-automatische" spoorwegovergang hier werkt.


  • 17 Juli 2023 - 21:54

    Kees Schmitz:

    Eva: voorlopig blijft het nog een hele week boven de 32 graden en 's nachts niet lager dan 27 graden. Leuk dat je mama nog even gaat uitzwaaien.


  • 17 Juli 2023 - 23:43

    Marian:

    Wat een gave stad(je) met boven en beneden, trappetjes, leuk! Goede reis komende dagen!


  • 18 Juli 2023 - 04:41

    Joke S:

    Hoi Kees,

    ik heb even moeten bijlezen, zit zelf nu in Indonesië, waar het ook zeer warm is, dus ik begrijp helemaal wat je meemaakt [e-1f600][e-1f33b].

    nog even volhouden en dan ‘vakantie’ voor jou, geniet er van !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 136753

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: