Van Zwarte Woud naar Rijn - Reisverslag uit Waldshut-Tiengen, Duitsland van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Van Zwarte Woud naar Rijn - Reisverslag uit Waldshut-Tiengen, Duitsland van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Van Zwarte Woud naar Rijn

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

09 Juni 2023 | Duitsland, Waldshut-Tiengen

Lörrach - Schwörstadt - Bad Säckingen - Waldshut-Tiengen 66 km

De eerste 25 km vandaag zijn door een schitterend gebied gegaan, het zuiden van het Zwarte Woud. Rustige landweggetjes en onverhard pad door bos. Zeer pittig, ik heb het laaggebergte aangetikt, maar ook zeer de moeite waard. Onderweg veel roofvogels boven de velden zien zweven. Ik vermoed buizerds.

Het laatste stukje ging grotendeels bergafwaarts naar de Rijn toe. Vanaf Schwörstadt de Rijn fietsroute gevolgd tot hier. Veel andere fietsers gezien maar de meesten gaan de andere kant op: stroomafwaarts.

Ik vind de Hochrhein, zoals de Duitsers de Rijn boven Basel noemen, en stuk mooier dan het gedeelte dat ik vanaf Strasbourg gefietst heb.

In Bad Säckingen een speciaal bouwwerk bekeken: een houten overdekte brug die leidt naar Zwitserland, de langste van Europa schijnt. Prachtig!

In de dorpen kom je steeds mooie pandjes tegen. Heel veel met schilderingen op de muren ook. Erg leuk.

De camping hier is behoorlijk vol gelopen, niet met Rijnwater maar met rondtrekkende fietsers. We staan met 20 tentjes op een kluitje. Geen probleem want het is heel gemoedelijk.

• 09 Juni 2023 - 21:02

Ria:

Lekker weer in je tentje

• 09 Juni 2023 - 22:40

Patricia Van Dijk:

Hoi Kees, leuk om te lezen wat je allemaal ziet, doet en meemaakt. En al lekker afgetraind zeg. Ga zo door.

Groet Patricia van Dijk

• 10 Juni 2023 - 03:31

Marian:

Wat leuk dat jij ook weer eens op de foto staat [e-1f600] mooie brug, is dat aan de overkant dan Zwitserland?

• 10 Juni 2023 - 07:12

Marijke:

Wat een mooie plaatjes steeds. Lorrach is een bekende plek: wij overnachten daar regelmatig als we in februari richting Zwitserland gaan. Eigenlijk nooit de tijd genomen daar verder rond te kijken. Wie weet gaan we dat ook eens doen.

Gezellig met andere fietsers op de camping te staan lijkt mij. Ervaringen delen[e-1f6b2]

Fijne reis verder!

• 10 Juni 2023 - 08:55

Joke S:

[e-1f6b2] wat een leuke plaatjes weer en veel afwisseling, hier is het lekker warm… bij jou ook? Zet m op maar weer![e-1f605]