Hoog langs de kust - Reisverslag uit Campomarino, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Hoog langs de kust - Reisverslag uit Campomarino, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Hoog langs de kust

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

14 Juli 2023 | Italië, Campomarino

Vasto - San Salvo - Petacciato - Térmoli - Campamarino 54 km

Om half negen stond ik in de starthouding voor een warme rit vandaag. Vanuit de stad nog verder doorgeklommen om op een hoge weg te komen. Daar zat één grote zakker in om een rivier over te steken. Verder lag de weg parallel aan de kust en hoog waardoor ik regelmatig de Adriatische Zee kon zien. Onvoorstelbaar wat er nog tussen mijn weg en de zee in lag. Ik zag het veld en dan direct de zee (zie foto), maar in de diepte ligt dan nog het strand, hotels, een lokale weg, een doorgaande weg, een snelweg, een spoorbaan en een paar rijen met huizen.

De route was mooi, voor het eerst lavendel op het veld gezien. Verder veel olijfbomen en ook zonnebloemen. Over de helft van de tocht ging de weg in een lange afdaling naar de kust en kwam ik in Térmoli uit. Leuk stadje om even te bekijken. Nauwe straatjes door poortjes, waar ik heel goed moest oppassen want soms zat er ineens een trap en dat gaat niet zo lekker op de fiets. Eigenlijk was het ook voetgangersgebied, maar hier kijken ze niet zo gek op als er een fietser rondrijdt.

Na dit bezoek nog maar een klein stukje naar de B[e-38]B in Campamarino, een dorp één kilometer uit de kust en dus omhoog.

Bij een wandeling vanavond door het dorp bleken er in het oude deel overal muurschilderingen op de huizen en blinde muren te staan. Afbeeldingen die een lokale betekenis hebben, maar ook afbeeldingen van beroemde mensen zoals je op de foto's kunt zien. In zo'n steegje heb ik heerlijk gegeten in een restaurantje dat om 8 uur open ging en ik bijna tot het dessert de enige klant was. Om 9 uur kwamen de volgende en daarna al snel nog meer.


  • 14 Juli 2023 - 23:03

    Kees Schmitz:

    Uit de reacties blijkt dat men thuis zich zorgen maakt over het warme weer hier. Het is inderdaad warm, soms echt heet. Het verschilt nogal lokaal en op welk moment van de dag. Maar onder de 25 graden komt het alleen laat in de nacht, vroeg in de morgen.

    Ik probeer met de route er rekening mee te houden door de beklimmingen zoveel mogelijk 's-morgens te krijgen, de afstand niet te groot te nemen, en niet al te ver van de kust af te gaan dan heb ik meestal nog een briesje uit zee. En ik neem nu bij voorkeur een hotel of B[e-38]B omdat ik dan kan afkoelen in een kamer met airco (niet lager dan 24 hoor en 's-nachts uit) en na een hete fietstocht dus niet ook nog in een snikhete tent moet bivakkeren en slapen. Zo hoop ik het goed te redden.


  • 15 Juli 2023 - 00:55

    Ria:

    Hé lavendel: kun je wat scoren voor mij. Heb ik nog nodig.

    Zag er mooi uit vandaag. Hier gaat het opschieten.


  • 15 Juli 2023 - 08:50

    Marian:

    Zo mooi als je zo naar zee kan kijken! Wat een topreis!

    Ik maakte me ook een beetje zorgen over de warmte maar gelukkig zorg je goed voor jezelf! Lekker veel gelato eten ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 136753

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: