Terug naar de kust - Reisverslag uit Marotta, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Terug naar de kust - Reisverslag uit Marotta, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Terug naar de kust

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

03 Juli 2023 | Italië, Marotta

Urbino - Fossombrone - Tavernelle - Cerasa - Mondolfo - Marotta 64 km

Martin, de benen waren weer aardig hersteld van de inspanningen van gisteren. En dat was nodig ook want Urbino uit, dat gaat wel, gewoon de diepte in. Aan de andere kant van het dal wachtte de berg al op me. Volle bak omhoog en dat ging goed. Ik reed nog langs de camping waar ik gisteren aan dacht om te gaan staan. Nou die had ik gisteren echt niet meer gehaald. Dus goede keus die Albergo Italia.

Ik reed nu op een rustige weg door een agrarisch en bosgebied. Op gegeven moment nog hoger dan Urbino en overal mooie uitzichten. Een gedeelte van het bos was ooit afgebrand gezien de zwarte dode bomen, maar inmiddels groeide er al weer struiken en jonge boompjes. Verderop lag een prachtig stuk met talloze bremstruiken in bloei. Geweldig!

De weg bleef lang flink op en neer gaan, en toen er een afdaling kwam dacht ik al af te zakken naar de stad Fossombrone beneden want op de kaart was ik daar al bijna. Maar nee hoor, ik mocht nog even verder omhoog en vlak voor de stad begon de afdaling echt. Eerste deel een smalle weg met slecht wegdek en veel los grind, dus geconcentreerd afdalen. Tweede deel ging over goede weg maar die ging wel heel steil, stukken van 18 en 20 % met krappe haarspelden, dus ook nu heel goed oppassen. Dit verklaarde gelijk waarom het op de kaart zo'n klein stukje was, daarop stonden maar twee haarspelden. [e-1f600]

Na de koffiestop moest ik een stukje langs een drukke weg, maar doordat ik de juiste afslag gemist had werd toch een paar kilometers meer. Niettemin kon ik naar de bedachte route aan de andere kant van het dal. Ook hier eerst omhoog en daarna op en neer, door aantal dorpjes totdat ik in Mondolfo was. Hier zitten Ria, Trees en ik over 2,5 week met vakantie in een appartement.

Vanuit Mondolfo dacht ik slim te zijn door de kortste weg naar Marotta aan de kust te nemen. Nou niet slim dus, de kortste weg misschien wel maar de makkelijkste zeker weten van niet. Enfin, ik ben in Marotta aangekomen en na de check-in heb ik een heerlijke verkoelende duik in de Adriatische Zee genomen. De zon had toen al plaats gemaakt voor donkere grijze wolken, waar volgens de voorspellingen vannacht en morgenochtend flinke vochtigheid uit komt neerdalen. We zullen zien of dat uitkomt.


  • 03 Juli 2023 - 22:30

    Kees Schmitz:

    Eva: vandaag was wel pittig maar het ging stuk beter en rustiger dan gisteren.

    Fred: ik probeer juist om niet over rozen te rijden, dan heb je zo een lekke band.

    Marian: ik ben van plan om binnenkort wel een rustdagje te nemen, maar dan wil ik buiten het gebied van de vakantie met Ria zijn zodat ik dan ook nog dingen te ontdekken heb.


  • 04 Juli 2023 - 07:15

    Marijke:

    Ik dacht dat je zou stoppen bij jullie vakantie-plekje! Ga je over 2.5 week weer terug fietsen?


  • 04 Juli 2023 - 07:35

    Martin:

    Kees, mooi te lezen dat de benen weer zijn hersteld[e-1f604][e-1f44d]. Ik geniet van je reisverhalen!


  • 04 Juli 2023 - 20:09

    Marian :

    Veel op en neer zeg, echt een bikkel ben je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 136753

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: