Van Arena tot Giardino Giusti - Reisverslag uit Verona, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Van Arena tot Giardino Giusti - Reisverslag uit Verona, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Van Arena tot Giardino Giusti

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

27 Juni 2023 | Italië, Verona

Verona 0 km

De eerste actie vandaag was een halve kilo aan kaartmateriaal opsturen naar huis, dat scheelt weer! Er stond geen rij in het postkantoor dus ik had nog tijd voor een bakkie voordat ik de Arena ging bezoeken.

Een prachtig mooi oud Romeins bouwwerk. Bovenin krijg je bijna hoogtevrees zo hoog en steil zijn de " treden". Er is ooit een buitenring omheen gebouwd ter verdediging, maar daar zijn nu nog maar 4 bogen van over. Het liefst had ik ook vanavond nog een voorstelling bijgewoond maar helaas is de eerstvolgende opvoering overmorgen pas en dan ben ik al weg.

Na het Arena bezoek door de straatjes en over pleinen naar de Ponte Pietra om de rivier over te steken op weg naar de funiculair. Deze brengt je in een paar minuten voor 2 euro naar boven waar je een prachtig uitzicht over de stad hebt. Naar beneden kun je makkelijk lopen via een aantal haarspelden en trappen.

Vandaar doorgelopen naar de Giardino di Giusti. Dit is een paar eeuwen oude tuin in Italiaanse stijl maar duidelijk zichtbaar vermengd met andere stijlen zoals de Franse. Er staan overigens niet veel bloemen in, wel bomen zoals cipressen. Tot 2 jaar geleden stond hier ook een oude cipres waar Goethe iets mee had, maar helaas door een storm omgevallen.

Na een salade in een alledaags barretje buiten het centrum doorgelopen naar de Duomo. Deze even van binnen bekeken; eigenlijk overdadig zoals ik verwacht had, zeker niet de mooiste kathedraal die ik ooit gezien heb. Door de hele stad weer terug naar mijn hotel om van een siësta te genieten. Ja, het is nog steeds goed warm hier en bovendien staat tussen drie en zes het leven toch stil hier. Ook de route voor morgen bekeken, dat wordt even wennen omdat ik nu totaal ander soort kaart heb dan tot nog toe.

Straks op het plein hiernaast een hapje eten, waarschijnlijk de eerste pizza deze reis. [e-1f60b]


  • 27 Juni 2023 - 18:28

    Kees Schmitz:

    Marijke: ik heb het balkon van Julia en Romeo gezien, wat een gekkenhuis daar met kijkers!


  • 27 Juni 2023 - 19:09

    Marian :

    Echte Italiaanse pizza!! Mooie highlights in die leuke stad!


  • 28 Juni 2023 - 11:26

    Joke S:

    Leuk, zo’n dagje cultuur snuiven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 137078

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: