Over de voeten van de Alpen Tirol in - Reisverslag uit Lechaschau, Oostenrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Over de voeten van de Alpen Tirol in - Reisverslag uit Lechaschau, Oostenrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Over de voeten van de Alpen Tirol in

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

15 Juni 2023 | Oostenrijk, Lechaschau

Rettenberg - Oy-Mittelberg - Eisenberg - Füssen - Lechaschau 63 km

Vandaag over meerdere voeten van de Alpen getrokken. Dat betekent op en af, en de hele dag zo tussen 600 en 800 m hoogte. De bergen links van mij meestal lager en rechts van mij altijd hoger, veel hoger, zo tussen de 1000 en 2000 meter. De Alpen dus!

Het was koeler dan de dagen hiervoor, maar dat zal deels ook door de hoogte komen en verder door de wolken die nu echt aan het firmament verschijnen.

Grotendeels kleine wegen maar ook wat grotere en drukkere, door bos en veel weilanden. Akkers heb ik hier in deze regio nauwelijks meer gezien. Ergens op zo'n landweggetje tijdens de klim lag er €15 op de grond, toch maar opgeraapt. Ik had vóór mij een andere fietser gezien die op die plek ongeveer even gestopt was en dacht dat die het misschien verloren had. Na een aantal kilometers zat die man op een bankje, gevraagd, maar hij was niets kwijt. Dus ik ben 15 euro's rijker geworden.

Onderweg een paar meren gepasseerd, altijd mooi om te zien en steeds anders. De laatste heet Weissensee, jawel maar niet dé Weissensee van de schaatsers want die ligt verder in Oostenrijk.

Füssen was mijn minimum doel vandaag en daar was ik om drie uur al. De eerstvolgende camping was dan nog zo'n 30 km en dat vond ik teveel na alle inspanningen vandaag, mede omdat er nog een hoge bult op de route ligt. Die neem ik morgenochtend wel. Besloten eerst nog wat rond te kijken in het stadje. En daarna naar een eenvoudig hotel met een prima avondmaal in een klein plaatsje gereden.

Füssen staat vol met in allerlei kleuren geverfde huizen en kastelen in de buurt. Schloss Neuschwanstein, ja die van Harry Potter, ligt vlakbij Füssen maar ik kon het niet zien vanwaar ik stond. Er naartoe rijden is geen optie; dat ding ligt veel te hoog.

Op weg naar het hotel nog wel even de Lechfall meegepikt, een prachtige waterval in een smalle kloof in de rivier de Lech.

Al met al een prima dag gehad!


  • 15 Juni 2023 - 21:27

    Kees Schmitz:

    Meerdere mensen vragen waarom het zo moeilijk is een camping te vinden. Er zijn wel campings langs mijn route, maar veel ervan hebben alleen campers, caravans of stacaravans. En vaak staan die op alleen grind of zelfs beton. Nou daar wel je toch niet staan met je tentje, als het al zou mogen. Campings met wel tenten die hebben niet altijd een trekkersveld, en de andere plekken zijn bijna altijd helemaal vol. Niet dat de mensen ervan er altijd zijn maar hun tent staat er gewoon het hele seizoen. Ik ben al een camping tegen gekomen die tot en met september volledig volgeboekt is staat op de website.

    Het is hier in ieder geval veel moeilijker dan op mijn vorige reis naar Spanje. Misschien komt het ook door corona waardoor toch meer mensen zijn gaan kamperen in plaats van in drukke hotels opgepakt te zien. Een andere verklaring heb ik niet. Jullie wel?


  • 15 Juni 2023 - 22:03

    Marian:

    Bijzonder die waterval, mooi! Die gekleurde huisjes vind ik ook leuk eruit zien.

    Flauw eigenlijk dat die campings bezet worden gehouden met deels lege tentjes. Gelukkig kan je wel steeds een plekje of bedje vinden!


  • 16 Juni 2023 - 08:16

    Marijke:

    Ah, duidelijke verklaring over de campings! Dat zal ‘t zijn!


  • 16 Juni 2023 - 08:49

    Joke S:

    Mooi verhaal weer! Van die €15 zou ik gerust een lekker biertje drinken nu!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 137277

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: