Tentje aan de Bodensee - Reisverslag uit Uttwil, Zwitserland van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Tentje aan de Bodensee - Reisverslag uit Uttwil, Zwitserland van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Tentje aan de Bodensee

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

11 Juni 2023 | Zwitserland, Uttwil

Feuerthalen - Diessenhofen - Stein am Rhein - Konstanz - Uttwill 70 km

Vanmorgen lekker vroeg op pad al en dat is met het warme weer het beste. Hier werd het overigens niet warmer dan 26 graden vanwege de stevige wind die over de Rijn en Bodensee waait. Die komt vanuit het noordoosten de Rijn vallei in en blaast als in een trechter recht tegen mijn snufferd.

Vanuit Zwitserland moest ik even een stukje Duitsland doen en de oversteek ging over zo'n overdekte houten brug. In Stein am Rhein koffiepauze en de vele mooie huizen met schilderingen en steen-mozaïeken bewonderd. Even verderop een korte wandeling over een loopbrug naar een mini eiland in de Rijn: Werd.

De route ging de hele dag langs Rijn en Bodensee, soms er pal langs dan weer een stukje er van af. Goed te fietsen en leuk ook.

In Konstanz geluncht en wat rond gekeken. Gezellig druk daar aan de haven en aanliggende boulevard en park.

Toen nog maar een klein stukje naar de camping, die direct aan het meer ligt. Vanuit mijn tent kijk ik zo naar de zwemmers en bootjes. En over het hele meer, dat erg groot is, naar de Duitse oever. Dit keer wel eerst een duik genomen en daarna gedoucht. Het water van het meer is best warm zo aan de kant. Alles bij elkaar weer een leuke dag gehad.

• 11 Juni 2023 - 20:06

Kees Schmitz:

Nou Eva, vanmiddag dus wel een heerlijke duik genomen. [e-1f600]

• 11 Juni 2023 - 21:05

Inge Steenhart :

Prachtig uitzicht Kees! Lang geleden ook ooit naar de Bodensee geweest. Mooie omgeving!

Groetjes Inge

• 11 Juni 2023 - 22:59

Ria:

Dat warme water klinkt wel aantrekkelijk. Fijn dat je weer een leuke dag had.

• 12 Juni 2023 - 01:48

Marian :

Prachtig plekje om te kamperen! Klinkt helemaal als jouw tocht met al die bruggen en gebouwen en mooie omgeving :)

• 12 Juni 2023 - 08:47

Marijke:

Lekker dag weer! En mooie afsluiting in het meer!

• 12 Juni 2023 - 12:32

Marian Van K:

Wij zijn ook een stuk langs de Bodensee gefietst bij Lindau en Bregenz op weg naar Rome. Helaas toen in de regen. Aan die kant werd hop verbouwd. Heb je dat ook gezien?