De Stelvio geproefd - Reisverslag uit Prad am Stilfserjoch, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu De Stelvio geproefd - Reisverslag uit Prad am Stilfserjoch, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

De Stelvio geproefd

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

21 Juni 2023 | Italië, Prad am Stilfserjoch

Prato allo Stelvio 36 km

Het zou warm worden vandaag dus iets over negenen zat ik op de fiets om te beginnen aan de klim van de Stelvio pas. Die klim zou 18 km gaan duren. Toen ik in bocht 28 (van de 48; beneden ligt nr 48) kwam was ik op 2066 m hoogte. Meer dan een kilometer geklommen. Zo hoog was ik op de fiets nog nooit gekomen, maar dat was ook wel genoeg. De volgende dagen moet ik ook nog energie hebben.

En voor het uitzicht hoeft het ook niet, dat was de hele weg al prachtig en daar op hoogte zeker. Je hebt het gevoel dat je al heel dicht bij de sneeuw bent. In die bocht had ik echt schitterend zicht op de bergen en gletsjers. Mijn hele dag was al goed. Even wat gegeten en toen afgedaald. Dat gaat lekker makkelijk, wel continue opletten op kuilen, scheuren en het verkeer, want het is behoorlijk druk op die weg.

De rest van de middag rustig aan gedaan. Tentje op, douche, boodschappen, terrasje, koken en dagboek schrijven. Tot morgen!


  • 21 Juni 2023 - 20:38

    Inge :

    Prachtig Kees! Wat bijzonder om daar te fietsen!


  • 21 Juni 2023 - 20:49

    Marian:

    Wauw die gletsjer! Echt goed hoor! En weer lekker in je tentje, fijne avond!


  • 21 Juni 2023 - 21:04

    Martin:

    Mooie beklimming Kees, chapeau!


  • 21 Juni 2023 - 21:31

    Ria:

    Echt gaaf dat je deze klim hebt gedaan met die prachtige bergen en gletsjer en uitzichten.Lekker naar beneden rijden is ook een cadeautje bij deze warmte.

    Slaap lekker in je tentje.


  • 22 Juni 2023 - 08:15

    Joke S:

    Echt heel bijzonder, dat zal zeker genieten zijn geweest! Ik zag nog een fiets staan. Fijn dat je zo af en toe leuke momenten kan delen met iemand!


  • 22 Juni 2023 - 09:01

    Marian Van K:

    Een flinke prestatie en niet eens op een racefiets. Chapeau [e-1f44d]


  • 25 Juni 2023 - 23:22

    Annekee:

    Wat een waanzinnig mooie tocht Kees!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 137126

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: