Dagje rust - Reisverslag uit Sirolo, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Dagje rust - Reisverslag uit Sirolo, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Dagje rust

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

05 Juli 2023 | Italië, Sirolo

Sirolo 0 km, totaal afstand 2651 km

Geen wekker die afliep vanmorgen, toch al vroeg wakker maar lekker blijven liggen. Na ontbijt en de was doen naar het dorp gelopen voor een cappuccino. Op een terras met mooi uitzicht op de zee die ik schat zo'n 80 m lager ligt. Als je dan naar de rand van het plein loopt kijk je zo de diepte in, een soort baai is het daar beneden. Prachtig gezicht!

Het dorp ziet er leuk uit met kleine straatjes vol winkeltjes. Al lijkt het hoogseizoen van de toeristen nog niet echt aangebroken. Dat komt vast nog wel. Na wat boodschapjes weer terug naar camping. Niet veel gedaan 's-middags en dat hoeft ook niet op een rustdag. Wel fiets even gecheckt, en duik in het zwembad en lekker gelezen onder genot van een birra.

Wat uitgebreider avondeten gemaakt, had ik toch tijd voor, en nu een bakkie terwijl ik dit schrijf.

• 05 Juli 2023 - 19:27

Kees Schmitz:

Marian vK vroeg nog of ik iets gemerkt heb van de overstromingen afgelopen mei-juni. Nou eigenlijk helemaal niets. Geen wegen geblokkeerd, wel stukken waar ze aan het werk waren maar of dat die oorzaak had weet ik niet.

De wegen zijn sowieso niet om trots op te zijn. Bijna op elke weg zitten kuilen, wortelopdruk (soms wel 30 cm hoog), gaten en langsscheuren waardoor ik af en toe midden op de weg rijd. Op drukke wegen kan dat niet en dat is dan wel vervelend, maar het is niet anders. Overigens liggen er hier langs de kust ook veel fietspaden die heel goed zijn.

• 05 Juli 2023 - 20:10

Marian:

Het ziet er prachtig uit en jij blij, toppie! Wat schaft de pot dan, vandaag?

• 05 Juli 2023 - 21:57

Ria:

Niet verkeerd zo n rustdag met dat prachtige uitzicht

• 06 Juli 2023 - 08:20

Joke S:

Wat een mooie reis maak je toch! Rij je nu dan een soort rondje zodat je terug komt op de vakantiebestemming?

Je moet heel sterk zijn in de benen en inmiddels een zeer goede conditie hebben. Nooit spierpijn oid?