Prooi gemist - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Prooi gemist - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Prooi gemist

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

30 Mei 2023 | Duitsland, Trier

Obereisenbach - Vianden - Körperich - Bettingen - Idenheim - Kylltal Radweg - Ehrang - Trier 99 km

Tegen tienen vertrokken van de camping stroomafwaarts, maar zeker niet alleen bergafwaarts, langs de Our voor de koffiestop in Vianden. Een hele mooie route met onderweg zicht op een mooi klein kasteeltje, foto. Dat vond ik minstens zo leuk als het grote bekende kasteel van Vianden dat hoog boven het stadje uit prijkt.

Uit Vianden is er eigenlijk maar één weg, namelijk die stijl omhoog, geeft niet in welke richting. Ik koos richting oost omdat ik dan door Naturpark Süd Eifel kon fietsen. Een werkelijk schitterend gebied als je van afwisseling houd: bossen, akkers, weilanden en niet vlak.

Ergens boven een akker werd ik een valk gewaar. Hij, of zij, vloog parallel een stukje mee en naderde tot op zo'n tien meter. Toen dook ie naar beneden het akker in maar kwam zonder prooi aan klauwen of in bek weer omhoog en vertrok. Prachtig gezicht hoe zo'n best te werk gaat.

Tijdens mijn lunch bedacht ik dat ik met een paar extra kilometers vandaag mijzelf morgen in Trier een rustdag voor mijn verjaardag cadeau kon doen. En die extra kilometers kon ik mooi over de Kylltal Radweg route doen. Een fietspad door het dal van de Kyll naast een treinbaan, dus hoogstens glooiend. Zo bedacht, zo gedaan.

Echter aan het einde van de dag, het was inmiddels zeven uur, bleken het behoorlijk veel kilometers meer. De Radweg was ergens geblokkeerd dus moest ik over de berg in plaats van door een tunneltje. Meer het ergste kwam nog na de Radweg, de bordjes naar Trier centrum die mij door een grote industriewijk moesten loodsen bleken verdwenen of onvindbaar vanwege meerdere omleidingen. Uiteindelijk kwam ik op het fietspad langs de Moezel dat mij naar de stad bracht en toen was het hotel snel gevonden.

Knap moe ergens gaan eten en een lange nacht tegemoet. Morgen uitslapen en de stad bekijken. Ook leuk!


  • 31 Mei 2023 - 07:08

    Ria:

    Veel km en veel gezien vandaag.

    Morgen lekker chillen op je verjaardag.


  • 31 Mei 2023 - 08:20

    Paul Van Kalmthout:

    Gefeliciteerd met je verjaardag, Kees. Het is weer een mooie tocht, zo te lezen.

    groet

    Paul


  • 31 Mei 2023 - 08:46

    Rita & Filip:

    Wat een traject.

    Voor vandaag: gefeliciteerd en een verdiende rustdag.

    We toasten vanuit Zweden!


  • 31 Mei 2023 - 10:13

    Marijke:

    Gefeliciteerd met je verjaardag Kees en lekker uitrusten in Trier.


  • 31 Mei 2023 - 15:25

    Joke S.:

    Gefeliciteerd met je verjaardag !! Proost ! Hopelijk heb je een mooie dag in Trier


  • 31 Mei 2023 - 17:49

    Wòti:

    Ha die Kees

    Van harte gefeliciteerd ik ben nog een maand lang jonger dan jij [e-1f600]

    Succes en groetjes

    Wòti

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 137151

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: