Motoren en brocante - Reisverslag uit Stavelot, België van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Motoren en brocante - Reisverslag uit Stavelot, België van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Motoren en brocante

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

28 Mei 2023 | België, Stavelot

Hamoir - Bomal sur Ourthe - Manhay - Odrimont - Trois-Ponts - Stavelot 62 km

Om half tien alles ingepakt en klaar voor vertrek. In dorp eerst nog even proviand scoren. Toen kon ik gelijk met klimmen beginnen om 12 km verder weer op het niveau van de Ourthe uit te komen in Bomal. Vandaar door het mooie dal van de Aisne, 17 km stroomopwaarts dus continue stijgend. Maar dat was niet erg, veel erger was het erbarmelijk slechte wegdek: kuilen, gleuven, losse asfaltbrokken. Oppassen en maar hobbelen dus, zeer vermoeiend.

De rest van de rit naar Trois-Ponts was een stuk beter, over kleine wegen door een mooi afwisselend landschap. Onderweg door heel wat toerende motorclubs ingehaald (niet storend overigens), het is Pinksteren dus dan komen de stalen rossen uit de garages. Ergens in een gehucht lag er op de kruising een complete brocante. Ik heb daar op een bankje geluncht en er is geen klant langs geweest.

Eenmaal in Trois-Ponts zou het een makkie zijn om in Stavelot te komen over een fietspad op een voormalige spoorbaan. Dat liep anders: ik moest vier kilometer stapvoets of minder rijden omdat er honderden kinderen en hun ouders op het pad liepen, manoeuvreren dus. Er bleek een soort kinderevenement te zijn met om de 150m een ander spelletje. Erg gezellig en er was begeleiding met muziek. Mooie afsluiting van de dag.

• 28 Mei 2023 - 21:07

Marijke:

Stavelot en Ourthe: warme herinneringen. De eerste kampeervakantie met met ouders en broertje. Bij slecht weer gewoon lekker tekenen bij Madame Lemaire in de keuken. Camping lag aan een beekje: zal ie nog bestaan?

Goed vervolg Kees!

• 28 Mei 2023 - 23:44

Ria:

Oei, begonnem met een klim van 12 km en erna nog stroomopwaays ........pfff....Lijkt me lastig fietsen vandaag met al die wandelaars. Het is wel een prachtige omgeving.

Wij hadden hier ook twee motorclubs die voorbij scheurden met een hoop lawaai.

Morgen weer succes.