Druiven in overvloed - Reisverslag uit Caldaro sulla strada del vino, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Druiven in overvloed - Reisverslag uit Caldaro sulla strada del vino, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Druiven in overvloed

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

23 Juni 2023 | Italië, Caldaro sulla strada del vino

Bolsano (San Giacomo) - Bolsano (zentro) - Kaltern an der Weinstrasse - Lago di Caldero 35 km

Na het uitchecken eerst naar Bolsano stad want daar was ik gisteren nog niet geweest. Zo ongeveer bij de dom met zijn gekleurde dak kwam ik het centrum binnen. Op m'n gemak eens rond gekeken en terrasje gepikt om de Italiaanse sfeer te proeven. Dat is aardig gelukt. Hoewel het weer niet helemaal Italiaans was: grijze wolken met af en toe de zon erdoorheen en rond het middaguur ook een paar spatten. Doorregenen deed het niet maar met de wind werd het wel een stuk koeler dan gisteren. In de middag was het gewoon weer warm en zonnig.

De pleinen en straten staan vol met statige huizen en erg veel winkels hier, die er overigens top verzorgd uitzien. Een straat was één grote rij arcades, andere straten waren weer schattige steegjes. Heerlijk om doorheen te wandelen. De dom even in geweest, niet bijzonder mooi wel behoorlijk pompeus van binnen. Ötzi heb ik overgeslagen, daar stond zo'n lange rij! Dat is wel een nadeel tegenwoordig, je moet haast overal vooraf reserveren, even spontaan iets doen is er bijna niet meer bij.

Na de lunch in een parkje, ben ik op de fiets gestapt voor een relatief kort ritje. Maar niet minder mooi. Het bracht mij op een fietspad met tunnels en rondom wijngaarden. De druiven hangen er al in maar nog heel klein. Ik zit nu dus eigenlijk ook aan de wel bekende Traminer Weinstrasse. Mijn tentje staat vlakbij de Kaltener See even buiten Caldaro, ofwel Kaltern an der Weinstrasse. Ja op het laatst weet ik ook niet meer of het nu Duits of toch al Italiaans is dat ze hier spreken. Dat is nog een mengelmoes.


  • 23 Juni 2023 - 20:51

    Kees Schmitz:

    Ria: de druiven zijn hier ook nog klein en groen maar al wel echte trossen.

    Marian vK: het Tiroler sfeertje is er nog een beetje inderdaad. Italiaans ophalen is er niet bij want ik heb nooit Italiaans geleerd, mijn Spaans helpt soms ook wel bijvoorbeeld bij het tellen. [e-1f600]

    Filip: ja de babyshower online was heel apart en erg leuk om zo mee te maken.


  • 23 Juni 2023 - 21:26

    Marian:

    Zitten er ook wijnboeren aan die Weinstrasse?


  • 24 Juni 2023 - 08:55

    Joke S:

    Leuk verhaal weer!

    Hoe doe je dat eigenlijk als je met al je spullen op de fiets in een stadje gaat wandelen, kan je de fiets daar dan gewoon ergens neerzetten ‘onbemand’?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 137143

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: