Flink getraind - Reisverslag uit Sint-Truiden, België van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Flink getraind - Reisverslag uit Sint-Truiden, België van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Flink getraind

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

26 Mei 2023 | België, Sint-Truiden

Tilburg - Hilvarenbeek - Arendonk(B) - Kwaadmechelen - Sint-Truiden 116 km

Allereerst iedereen bedankt voor de "goede reis" wensen. Leuk dat er zoveel mensen meeleven.

Met stralend zonnetje vertrokken en dat is zo de hele dag gebleven.

Na wat boodschappen in Hilvarenbeek door de bossen op weg naar België. Deels over onverharde wegen en daardoor ongemerkt bij onze zuiderburen binnengedrongen. Ik stond ineens voor een kanaal vlakbij de brug naar Arendonk. De brug was gestemd door onderhoud maar ze hadden een klein fietspaadje open gelaten. Het centrum van Arendonk bleek onvindbaar omdat er meerdere wegopbrekingen in het dorp de straten versperden. Toch plots in achteraf straatje een café met heerlijke koffie gevonden.

Dat kanaal is het Kanaal Dessel-TurnhoutsSchoten. Het jaagpad hierlangs heb ik tot voorbij Kwaadmechelen kunnen volgen. Onderweg kruist dit kanaal het Kanaal Bocholt-Herentals, zie de foto. Heerlijk rustig en ideaal om lekker op te schieten. Tenminste als er geen kilometerslange omleiding in zou zitten. Na 35 km jaagpad moest ik alsnog afzwaaien om mijn route te volgen. Helaas een flink stuk langs een drukke N-weg, maar daarna weer over kleine weggetjes waar de kilometers wel begonnen te tellen, ook begint het landschap langzaam maar zeker glooiend te worden.

Uiteindelijk Sint-Truiden binnengereden en moe het hotel bereikt. Dat ligt langs de N3 en het bijhorende café was gesloten, dus toen bij de ernaast liggende super een maaltijdsalade en biertje gescoord als avondeten. Smaakte prima.

De rit was iets langer dan verwacht maar nu heb ik even goed getraind [e-1f601]

• 28 Mei 2023 - 00:07

Ria:

115km. Tikt aardig aan, jammer dat er zoveel omleidingen op je pad kwamen.