Ja, zo'n reisje langs de ....... - Reisverslag uit Saarlouis, Duitsland van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Ja, zo'n reisje langs de ....... - Reisverslag uit Saarlouis, Duitsland van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Ja, zo'n reisje langs de .......

Door: Kees

01 Juni 2023 | Duitsland, Saarlouis

Trier - Saarburg - Mettlach - Saarschleiffe - Saarlouis 88 km

...langs de Saar. Vrij bewerkt naar een liedje van Conny Steward. Dat liedje over de Rijn doemde steeds in mijn hoofd op vandaag.

Vanuit Trier was het makkelijk weg komen, gewoon naar de rivier en daar het fietspad op. Tot Konz de Moezel gevolgd. Hier linksaf en ik kon de hele dag langs de Saar rijden. Stroomopwaarts maar lekker makkelijk fietsen met geen echte beklimmingen. Heel relaxed vond ik dat. Grote delen waren mooi en soms een wat minder fraai stuk. De brugovergangen waren weleens lastig te vinden; gelukkig waren dat er niet heel veel.

In de ochtend lagen er wijngaarden op de heuvels voor de Moezelwijn. Het aparte is dat de ranken hier verticaal tegen de hellingen staan, terwijl dat in Frankrijk meestal horizontaal is.

En heel mooi stuk van de Saar is de zgn. Saarschleiffe. Dit is eigenlijk een soort van scherpe haarspeld bocht in de rivier. Genoten van de omgeving hier. De weg was daar onverhard maar goed te berijden. Mijn fiets is nu rood van het kleistof, haha.

Ik ben nog niet in het stadje Saarlouis geweest, dat komt morgen. Maar mijn buurtjes hier vertellen dat het er heel leuk en gezellig uitziet. Het is van oorsprong een vestingstadje uit de tijd van Lodewijk XIV heb ik me laten vertellen. We gaan het zien morgen.

• 01 Juni 2023 - 21:47

Marian:

Toch weer een flinke afstand! Getrakteerd op mooie uitzichten, wat heerlijk dat je zo buiten en in de natuur bent! Vandaag tent of hemelbed[e-1f609] liefs

• 01 Juni 2023 - 22:03

Marijke:

Prachtige foto’s en heerlijk fietsweer zo te zien!

• 02 Juni 2023 - 08:47

Joke S.:

Zo langs een rivier rijden op m8n e-bike lijkt me ook wel wat, hahaha.

hoe vind je de weg, met gps en al helemaal uitgestippeld ?

bij ons is het ook mooi weer !