Snikhete dag - Reisverslag uit Picciano, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Snikhete dag - Reisverslag uit Picciano, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Snikhete dag

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

10 Juli 2023 | Italië, Picciano

Giulianova - Notaresco - Villa Bozza - Castlenti - Picciano 51 km

Vanmorgen was ik al vroeg vertrokken en dat is maar goed ook, want om 10 uur was het al 27 graden, om 12 uur 32, en 's-middags 34. Het ging dus snel omhoog.

Op de eerste drie kilometer na had ik de hele dag een rustige weg met niet teveel verkeer. Dat is fijn.

De rit ging door redelijk gevarieerd landschap, wat minder zonnebloemen maar meer en meer olijfbomen. Veel van die olijfbomen lijken mij nog redelijk jong. Misschien is dat hier nu in opkomst of heeft er een paar jaar geleden een ziekte geheerst (net als in Spanje) waardoor veel jonge aanplant nodig was.

Als ik uitzicht had dan keek ik meestal tegen de hoge toppen van de bergen van de Gran Sasso D'Italia aan. Die reiken tot boven de 2000 m en op sommige plekken ligt ook nog sneeuw. De heuvels waar ik over reed die zijn in ieder geval deels van tufsteen, dat kun je goed zien aan de uitgesleten ribbels.

Zo rond twaalf uur had ik het wel even moeilijk. Ik had al een paar stevige klimmen gehad en met die warmte hakt dat er toch goed in. Dus het eerste de beste café ingedoken en daar heb ik wel een uur gezeten in de koelte. Dat had ik wel even nodig. Het was grappig want de vrouw achter de bar kon geen Engels en ze wist niet wat ik met ice tea bedoelde. Ik heb geprobeerd om het merk hier te noemen maar dat hielp niet. Toen zei ik "té calde con limon", nou dat had ze wel. Kreeg ik warme thee met citroen. Foutje van mij, want calde betekent warm (net als in het Spaans), ik had freddo moeten zeggen. Warme thee wel opgedronken want vocht is vocht, en er wat water bij genomen.

In het café heb ik de dichtstbijzijnde B[e-38]B geboekt, nog wel 18 km verderop.

Een stukje verderop heb ik op een picknickbank onder een boom mijn lunch verorberd en daar ook alle tijd voor genomen. Na deze twee stops was ik weer een beetje het mannetje en kon ik ook de laatste klim naar Picciano gewoon fietsend op. Het is een B[e-38]B met restaurant, daar kan ik om acht uur "al" terecht. [e-1f60e]


  • 10 Juli 2023 - 17:32

    Kees Schmitz:

    Annekee: veel plezier in Groningen, inderdaad mooie vergezichten herinner ik mij van mijn rondje Nederland vorig jaar.

    Marian: ik heb heerlijk geslapen vannacht een best lang ook, geen middeleeuwse stoet die voorbij trok.


  • 10 Juli 2023 - 18:50

    Marijke:

    Gran Sasso zo mooi! Vorig jaar wilden we er wandelen, maar tijdens ons verblijf juist steeds regen ipv zon[e-1f609].

    Wij hier al klaar met de maaltijd: jij hebt nog iets im naar uit te kijken [e-1f60b]


  • 11 Juli 2023 - 08:00

    Ria:

    Gelukkig verstaan ze een beetje spaans, die warme thee deed je helemaal koken waarschijnlijk. Rustig aan hoor met die warmte.


  • 11 Juli 2023 - 08:20

    Marian:

    Afzien en genieten tegelijk die hitte... Drink je je koffie nu ook 'freddo'? [e-1f600]


  • 11 Juli 2023 - 09:46

    Annekee:

    Hoi Kees,

    Ja rustig aan hoor, zelfs op de foto's zie je de hitte branden! Wat prachtig daar....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 136753

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: