Bergop richting Santiago - Reisverslag uit Guitiriz, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Bergop richting Santiago - Reisverslag uit Guitiriz, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Bergop richting Santiago

23 Juni 2016 | Spanje, Guitiriz

Viveiro - Guitiriz 80 km
Vannacht en vanmorgen regende het, maar onder het douchen werd het droog. Alles ingepakt (tent was nog wel nat) en vertrokken voor een stevige rit. Na 2km had ik het vlakke gedeelte langs het estuarium bij Viveiro gehad en begon de klim de bergen weer in. Met koffiestop was ik na goed drie uur boven op kilometer 27. Deze weg was vrij druk maar wel erg breed dus de auto's konden ruim om mij heen. Tot de top was het grotendeels bos en ook nog wel aardig om te rijden. Daarna kwam een saai gedeelte tot ik bijna op de helft van de rit vandaag was.
Vanaf dat moment kon ik over een klein weggetje dat dwars door agrarisch gebied afgewisseld met bospercelen ging. Dit was leuk om te rijden. Af en toe dacht ik dat ik in de Achterhoek reed, alleen iets meer geaccidenteerd.
Mijn doel was de camping in Guitiriz. Echter dat ding bleek er zes kilometer buiten te liggen. Dus na wat eten te hebben ingeslagen dat laatste loodje ook nog even gedaan. Alles bij elkaar is het een vermoeiende dag geworden. Maar na een douche en macaroni met aubergine en tomaat, en chocomousse toe, was ik weer het mannetje. Ik had een tweepak van die mousse genomen, leek mij wel genoeg; achteraf had ik een vierpak ook wel lekker gevonden.
Onderweg geen foto's van uitzichten of natuur gemaakt, maar twee foto's voor mijn verzameling met opvallende of bijzondere verkeers- en straatnaamborden. Want de Spanjaarden hebben er een ware kunst van gemaakt om mooie en zeer verschillende straatnaamborden te maken.
Morgen duimen dat het 's morgens droog is en dan westwaarts tot ergens boven Santiago.

• 23 Juni 2016 - 20:57

Hoi Patricia, ik heb nog veel meer (teveel?) mooie foto's, dus dat wordt een heel werk om uit te zoeken.
    Dat zadel is wel perfect maar het is geen Brooks en spannen is er ook niet bij. Het is al vrij hard van zichzelf, maar dat bevalt beter dan zacht of verend als je zoveel fietst.

• 23 Juni 2016 - 21:00

Hoi Ria, ik hoorde al via de app dat het noodweer was boven Den Haag. Ik hoop dat de tv e.d. het weer doen als de stroom er weer op blijft staan. Liefs Kees

• 23 Juni 2016 - 23:09

Hoeveel km is het nog naar Santiago?daar hoor je zo veel mensen over dus ben er nu wel benieuwd naar ingen het weer na jouw tip. Gelukkig. graag fototje dus

• 23 Juni 2016 - 23:11

Dat is een rare zin geworden. Er moest staan graag foto van Santiago en dat hier een aantal elektrische apparaten het weer doen na jouw tip.