Laatste dag Spanje - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Laatste dag Spanje - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Laatste dag Spanje

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

18 Augustus 2016 | Spanje, Burgos

Burgos 0 km
Vanmorgen een beetje uitgeslapen en na het ontbijt mijn tassen gaan reorganiseren. Eén tas voor de terugreis via Parijs en de rest mag met de fiets mee in de vrachtwagen terug naar Den Haag. Wat eten en drinken voor in de trein gehaald en alles is klaar voor vertrek.
Dus ik kon naar die chocolaterie voor mijn "chocolate con churros" op het terras aan de rivierboulevard. Heerlijk was het!! Niet goed voor de lijn, maar na al die kilometers kan ik wel wat hebben. De dag verder besteed aan kuieren door de straten en winkeltjes bekijken. Uiteraard afgewisseld met het terras voor een bakkie en lezen van de laatste dwarsligger.
Er stond echter nog één punt op mijn programma en dat heb ik vanmiddag uitgevoerd, een bezoek aan de geweldig mooie kathedraal van Burgos. Ook in dit tweede bezoek was er genoeg te zien en blijft het een indrukwekkend gebouw. Ik zag nu zaken die ik de eerste keer blijkbaar over het hoofd heb gezien, zoals bijvoorbeeld het uurwerk met klokkenspel bovenin de gewelven (foto). Een van de mooiste onderdelen blijft toch wel de majestueuze koepel, vandaar nog maar eens een foto hierbij.
In de zoektocht om bijtijds te eten vanavond (ik moet morgen vroeg op), ben ik snel en goed geslaagd. Een vegetarische schotel met zes verschillende gerechtjes en erg lekker. Dus voldaan terug naar het hotel om dit verhaaltje te schrijven.
Inmiddels blijkt mijn fiets al opgehaald te zijn, nog geen drie uur nadat ik het bedrijf had geïnformeerd dat ie klaar stond. Ik denk dat ze al in de buurt waren. Een luxe manier om de fiets thuis te krijgen want ik hoef nu niet trein in, trein uit te sjouwen met mijn fiets.
Morgen een lange treinreisdag voor de boeg.

  • 18 Augustus 2016 - 23:35

    Ria:

    Goede reis dadelijk is je fiets eerder thuis dan jij

  • 18 Augustus 2016 - 23:38

    Ria:

    Hier gistermiddag lekkage in de keuken maar schrik niet de loodgieter heeft het opgelost. Het huis Is gepoetst morgen proviand inslaan dan kun je komen

  • 19 Augustus 2016 - 11:12

    Marijke:

    Goede thuisreis Kees en bedankt voor het laten meegenieten van jouw reis. Ik heb genoten en je hebt mij op veel ideeen gebracht. Kortom het was inspirerend!

  • 19 Augustus 2016 - 11:19

    Patricia Van Dijk:

    Hoi Kees,

    Dank voor je leuke kaart. Nog de laatste loodjes voordat je in Parijs bent. Wordt afkicken voor ons om je dagelijkse verhalen niet meer te lezen straks. Wellicht kun je volgende week, als je terug bent, nog thuiskomstverhaal doen? En straks alle foto's nog een keertje bekijken op een komend feestje bij jullie?
    Toch weer wat om naar uit te kijken. groetjes, Patricia

  • 19 Augustus 2016 - 11:44

    Fred/volleybal:

    Kees,

    Goeie reis terug, bedankt voor al je verhalen en donderdag weer aanwezig bij de volleybal?

  • 19 Augustus 2016 - 14:30

    Wim Pleeging:

    Kees bedankt voor alles .wij hebben met mee geleefd.en hebben er goed van genoten,mooie fotos en een goed reis verlag.

  • 19 Augustus 2016 - 20:25

    Annekee:

    Ja Kees, daar sluit ik me helemaal bij aan. Het was heerlijk om elke dag die mooie natuurbeschrijvingen en foto's te krijgen en zo gratis mee te kunnen leven en -reizen. Een fijn weekend gewenst met elkaar in Parijs, een mooie afsluiting van een sportief avontuur en een prachtige reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 136302

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: