Drooghuisjes en eucalyptus - Reisverslag uit Viveiro, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Drooghuisjes en eucalyptus - Reisverslag uit Viveiro, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Drooghuisjes en eucalyptus

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

22 Juni 2016 | Spanje, Viveiro

Reinante - Viveiro 58 km
Onder een grijs wolkendek aardig vroeg vertrokken. Eerst een ritje over kleine weg echt langs de kust waar regelmatig de zee en strand te zien waren. Hierlangs stonden ook verscheidene kapitale villa's met tuinen ter grootte van minstens een derde voetbalveld.
Na een klein stukje drukke weg om de rivier bij Foz over te steken, ben ik afgebogen naar een meer landinwaartse route omdat ik geen zin had om over de drukke kustweg te gaan. Geen spijt van deze landelijke route. Hij voerde door agrarisch gebied en door uitgestrekte eucalyptus bossen. Erg ruiken deden ze niet, maar het gaf wel een ander kleurtje aan het landschap. Een paar keer even flink klimmen ook al was het nog niet echt hoog (max. 700m). Wat opviel in deze streek waren kleine huisjes op pilaren naast de woonhuizen. Ik denk dat ze van oudsher gebruikt werden om groenten en graan te laten drogen en droog te bewaren, want er zaten flink wat tochtopeningen in (foto). Sommigen waren oud en beetje verwaarloosd, andere waren mooi opgeknapt tot pronkstukken aan toe.
In Viveiro mijn tentje opgezet en ik had nog tijd genoeg om de stad in te gaan om even rond te kijken en een pintje te pakken. Dat kon op het terras want inmiddels was de zon doorgebroken. Op de foto zie je de poort naar het centrum en daarnaast huizen met erkers zoals in het hele stadje het geval was.

  • 22 Juni 2016 - 21:49

    Kees Schmitz:

    Voetbal kijken kan vaak wel op een camping, vandaag effe niet. Gisteren had gekund maar ik had niet zo'n zin. De 1-0 van Spanje hoorde ik vanuit mijn tent wel. Daarna was het stil. Vandaag las ik in de krant waarom: Spanje heeft verloren met 2-1.

  • 22 Juni 2016 - 23:29

    Ria:

    Vandaag was het hier een warme dag en kon ook ik tot half elf buiten zitten met de geur van de jasmijn achter m e,klinkt bijna als een reis verhaal van jou! Vandaag geen tv gekeken er zijn nu 2 afstandsbedieningen stuk ondanks nieuwe batterijen. Je kunt ook niet even op reIs gaan of de apparatuur hier begint te haperen . Inmiddels heb ik wel de pannetjes opgehaald. Mooie foto s weer.

  • 23 Juni 2016 - 10:16

    Wim Pleeging:

    Ria ik wil wel even naar je afstand bediening kijken hoor wim pleeging.bel mij maar,

  • 23 Juni 2016 - 13:19

    Patricia:

    Hoi Kees,

    Prachtige foto's maak je, het zijn af en toe net schilderijen.
    Volgens mij heb je ook een Brookszadel? Die dien je ook te spannen op zijn tijd. Wie weet is dat een tip?

    Geniet ze, Groetjes

  • 26 Juni 2016 - 09:07

    Annekee:

    Mooi lijkt me die stad met de huizen met erkers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 136518

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: