Langs de Cantabrische kust - Reisverslag uit Comillas, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Langs de Cantabrische kust - Reisverslag uit Comillas, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Langs de Cantabrische kust

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

06 Juni 2016 | Spanje, Comillas

Suances - Comillas 32 km
Onder een wolkendek ben vanmorgen in Suances naar beneden gestort tot zeeniveau. Vandaar kon ik de weg langs de kust gaan volgen. Jammer genoeg zijn er maar een paar stukken waar je ook echt de zee kon zien.
Allereerst langs Santillana del Mar (wat niet aan zee ligt), een middeleeuws stadje. Het was leuk om even te bekijken en een bakkie te doen. Verder is het meer een soort Valkenburg: een hoop tamtam dat het geweldig is en daarmee drommen toeristen aantrekt, maar ik vond het niet bijzonderder dan andere minder bekende stadjes waar ik geweest ben. Ik denk dat je in de zomer je een weg moet slaan tussen de toeristen door.
Na vertrek uit Santillana begon het te regenen, gelukkig slechts kort. Aangezien ik graag echt de kustlijn wilde zien ben ik bij een bordje dat er op leek te duiden dat het een voetpad naar de zee was dit pad in geslagen. En jawel na een kilometer moest ik nog een klein stukje lopen en stond ik bovenaan een klif. Vanaf hier een geweldig mooi zicht op de rotsen die in zee steken (foto). Inmiddels was het droog en heb ik hier uitkijkend op zee en rots zitten picknicken.
Daarna was het nog maar een klein stukje tot Comillas, waar ik op de camping ben neergestreken. De wolken hadden plaats gemaakt voor prachtig zonnig en warm weer. Dat gaat hier zo snel die omslag, maar dit keer wel ten goede. Mijn tentje staat op een grandioos plekje, achter wat rotsblokken tegen de zeewind en toch uitzicht op de prachtige kustlijn.
Morgen blijf ik hier om onder andere El Capricho te bezoeken. En ze hebben echt mooi weer voorspeld!!
Een klein probleempje: mijn gastankje is bijna leeg en hier is niet het juiste type te krijgen. Dus toch niet zelf koken, zodat ik het gas voor thee bij het ontbijt kan bewaren.

  • 06 Juni 2016 - 20:28

    Annemieke.:

    Hoi Kees hoe gaat het met je bent al vergevorderd en nog bedankt voor de kaart een mooie burg en uit-
    zicht.Je komt wel een hoop tegen onder weg.
    Hier verder alles goed en zondag familiedag we hopen op mooi weer als het maar droog is.
    Nu kees verder nog een goeden reis en tot horens.
    Gr.van ons Hans Annemieke.


  • 06 Juni 2016 - 22:19

    Wim Pleeging:

    Mooi reseltaat kees .ik heb al52 plaatsen waar je was geteld.goed gedaan kees. Hg wim pleeging

  • 06 Juni 2016 - 23:21

    Ria:

    ZOOOOOOO. .......... mooi uitzicht zeg en dat vanuit je tentje.wij hebben hier beter weer als jij. Hoewe l het op de foto mooi zonnig lijkt speldje stond al n adat je vanmorgen had voorspeld waar je vandaag naar toe zou fietsen.l euk dagje morgen weer.

  • 07 Juni 2016 - 06:30

    Sandra:

    Klinkt niet als een heel groot probleem; niet zelf koken. Geniet maar lekker van al het heerlijkst dat ze je voor kunnen zetten in een plaatselijk restaurant/café!
    Merk je dat er al toeristen naar de zee komen? ZDat zou ik me voor kunnen stellen in Santillana del Mar.
    Wij gaan vanavond Portugees eten bij Eddy en Abilia, ook altijd een feestje. Wanneer verwacht jij in Portugal te zijn?
    We gaan jouw gezelligheid hier nu wel echt missen hoor! Maar we gunnen het je van harte hoor en zijn stiekem wel een beetje jaloers.
    Veel liefs van Leo en Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 136753

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: