Echte fietsdag - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Echte fietsdag - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Echte fietsdag

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

08 April 2016 | Frankrijk, Reims

Brunehamel - Reims 83 km
De zon deed vandaag haar best om tussen de wolken door mij af en toe te verwarmen. Het bleef droog en behoorlijk fris.
Het is een dag toeren geworden door het Franse platteland. Nou, beter boerenland, want plat was het allerminst te noemen. Een aantal stevige klimmen en veel korte venijnige daartussen in.
Niettemin ging het best lekker en reed ik heerlijk in de open ruimte. Groene velden in diverse tinten afgewisseld met voorzichtig geel wordende koolzaad percelen en roodbruin omgeploegde akkers. Trouwens ik wist niet dat koolzaad soms zo kan stinken.
Minpuntje vandaag: pas na 50 km vond ik een café dat open was voor een kop koffie. Wat is het hier buiten de steden desolaat, zeg. Soms zie je een postbode in een dorp en dan heb je het wel gehad.
Moe kwam ik vanmiddag aan bij het hotel in Reims. Toen de baas hoorde dat ik op de fiets was en waar ik vandaan kwam, moest ik gelijk op de foto met fiets vòòr het hotel. Hij heeft nog net niet de krant gebeld.
Het Frans spreken loopt nog wat moeizaam maar met gebaren erbij kom ik er meestal wel uit.
Zojuist terug van Provençaalse mosselen eten in een leuke brasserie. Morgen een rustig dagje hier in de stad.

  • 08 April 2016 - 21:30

    Anne-rose:

    Hoi oude fietser Dat koolzaad ruikt wist ik wel maar het is wel mooi als je hele velden ziet. Jammer dat je zolang moest fietsen voordat je wat koffie kon krijgen. Ria en Trees zitten inmiddels bij Ahad. Ze hebben goed maar lang gereisd. Morgen weer een goede fietsgebied. Hier verwachten ze mooi weer. Groetjes Anne-Rose

  • 08 April 2016 - 21:51

    Kees :

    Ik heb contact gehad met Ria vanmiddag.
    Morgen wordt het geen fietsdag, maar wandelen door de stad Reims. Groetjes. Kees

  • 08 April 2016 - 22:06

    Theo:

    Als er te veel kroegen open zijn, wordt dat fietsen natuurlijk niets.
    Wij gingen van behoorlijk zomer vanmorgen naar rijden door sneeuwbuien vanmiddag.

  • 08 April 2016 - 22:39

    Annemieke En Hans:

    Hoi Kees ik lees dat het goed gaat en al een eindje op weg bent.
    We wensen je nog vele mooie dagen en we blijven je volgen.

  • 09 April 2016 - 16:18

    Marian Van Kalmthout:

    Ha Kees,
    Je bent al een eind opgeschoten. Reims is een leuke stad.
    Leuk, dat je zo ontvangen bent. Komt je foto in het hotel te hangen?
    Wat je nog mist is een thermosflesje of -beker voor een kopje koffie of thee onderweg. Krijg je volgend jaar met je verjaardag van me. Echt ideaal, vooral daar in Noord- Frankrijk.

  • 09 April 2016 - 20:49

    Fred:

    hoi kees, begrijp ik uit de reacties dat Leo zwager ook ergens aan het fietsen is ?
    veel plezier nog, op naar het mooie weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 136449

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: