België uit, Frankrijk in - Reisverslag uit Brunehamel, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu België uit, Frankrijk in - Reisverslag uit Brunehamel, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

België uit, Frankrijk in

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

07 April 2016 | Frankrijk, Brunehamel

Sautin (BE) - Brunehamel (FR) 62 km
Vanmorgen bij het vertrek was het zeer koud zo'n 3 graden en flink bewolkt.
Over de RAVel, een oude spoorlijn, naar Chimay gereden. Daar was het behoorlijk doods. Van de vele kroegen kon ik er maar een vinden voor een kop koffie. Daarna nog een paar kilometer naar de abdij, l'abbeye de scourmont, waar nog altijd bier wordt gebrouwen en kazen gemaakt. Dat doen ze al sinds ongeveer 1850, alleen het bottelen gebeurt nu op een andere plaats zodat dat de stilte voor de monniken niet verstoord. Bij het bezoek hoort uiteraard een proeverij en dat heb ik me goed laten smaken : Chimay Doree, de lichtste variant want ik had nog wat km's voor de boeg. Ik werd wel even met de neus op de feiten gedrukt want ik kon op senioren tarief naar binnen. Jawel in België begint dat al vroeg.
Onderweg naar de abdij nog even een paar ijskoude hagelbuien op mijn kop gehad en na het bezoek nog één. Maar toen brak af en toe een heerlijk prikkend lentezonnetje door.
Zojuist een heerlijke pizza verorberd in een heus Frans hotelletje in Brunehamel. Straks eens kijken waar de tocht mij morgen gaat brengen. Reims misschien?


  • 07 April 2016 - 21:40

    Theo:

    Hoi Kees. Valt niet mee met het weer zo te lezen. Hier in Siena is het nog prachtig. Ook het weer. Morgen op huis aan.

  • 08 April 2016 - 11:10

    Patricia:

    Hoi Kees,

    Al weer een week onderweg en nu al in het 3e land aan het fietsen. Leuk om ons op de hoogte te houden van je reisperikelen. Het klinkt als een soort vakantie maar dan met een sportieve inslag. En dat is het natuurlijk ook. Nu nog aan de koffie en bier, straks de lekkere wijntjes. Het weer wordt beter en dat is altijd prettig op je tocht. Geniet ze en de groeten.


  • 08 April 2016 - 12:53

    Fred:

    Hi Kees,

    We waren gisteravond met z'n tienen bij de volleybal!! Weet niet of dat er mee te maken heeft dat jij weg bent??
    Geniet ervan.
    Groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 136588

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: