L’été est arrivé - Reisverslag uit Le Temple-sur-Lot, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu L’été est arrivé - Reisverslag uit Le Temple-sur-Lot, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

L’été est arrivé

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

28 April 2010 | Frankrijk, Le Temple-sur-Lot

Dit zag ik vandaag op een spandoek langs de weg. Nou het is zo: heerlijk warm, tot 28 graden toe. Voor het eerst de hele dag in korte broek, en vanaf de koffie slechts één shirt. Het zuiden komt in zicht!
’s Morgens eerst 5 km klimmen omdat ik Château Monbazillac wilde bezoeken. Ja, alweer een kasteel. Maar nu één waar de wijngaarden omheen lagen, en dus kon je er ook de voortreffelijke Monbazillac/Bergerac proeven. Ik heb er twee over mijn tong laten glijden en ben toen gestopt, tenslotte moest ik nog een hele dag fietsen. Gelukkig ging dat goed en ik voelde me er prima bij. Wat is Frankrijk groot en mooi! Het eind van de middag was even wat minder, want het was echt zoeken naar een camping. Het seizoen is hier duidelijk nog niet begonnen, geen toerist te zien (wel rustig trouwens) en veel nog niet geopend. Maar inmiddels op een mooie camping à la ferme beland. Aangeraden door een meneer die vanmiddag de Keukenhof op TV gezien had. Ik ook trouwens in de bar-tabac: ik hoorde ineens Nederlands praten, bleek de TV met Franse ondertiteling.
Zo ga ik van rivier naar rivier. Gisteren de Dordogne, vandaag bij de Lot en morgen de Garonne oversteken.

  • 28 April 2010 - 19:39

    Eva:

    Volgens mij zit jij nu je verhalen te planten!!

  • 28 April 2010 - 19:47

    Patricia Van Dijk:

    Hoi Kees,

    Ik kan het niet bijbenen hoor al die verhalen van je. Leuk om te lezen en toch zit je een eind weg. Vandaag heerlijk bruin op de tuin geworden. Morgen weer aan de arbeid. Maar met Koninginnedag voor de boeg een lekker lang weekend. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Altijd toch afwachten, omgeving doet veel maar je bent toch veel in je eentje met je ros. Nou geniet er maar lekker van en tot de volgende up date.

    Gr, Patricia en ook van Jos natuurlijk


  • 28 April 2010 - 20:19

    Judith Van Dijk:

    Het klinkt geweldig! De fietstocht, de zomer, de wijntjes, lekker kamperen! Heerlijk! Ik moet nog 1 dag werken en dan ga ik op naar Cuba. Heb ik enorm veel zin in! Veel plezier! Ik blijf je volgen!

  • 28 April 2010 - 20:43

    Jos Van Dijk:

    He Kees,

    Nog even en dan krijg je net zo'n rode neus als de Fransen van de wijn.
    Groetjes Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 137828

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: