Cyrano de Bergerac - Reisverslag uit Bergerac, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Cyrano de Bergerac - Reisverslag uit Bergerac, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Cyrano de Bergerac

27 April 2010 | Frankrijk, Bergerac

Vandaag Cyrano de Bergerac gezien. Hij staat in Bergerac als standbeeld en nu eens niet een heel oud standbeeld. Voordat ik zover was een prachtige route door de Périgord of zo je wil de Dordogne. De weggetjes waren zo klein dat een auto mij nog net kon passeren, maar veel wagens ben ik niet tegen gekomen. Wel een prachtige buizerd zwevend boven het veld op nog geen 20 meter! De lunch genuttigd onder een bloeiende kersenboom waar de zwaluwen, ja het wordt echt zomer, langs me heen scheerden. Het tentje staat langs de Dordogne en zojuist een stadswandeling door Bergerac gedaan. Nu aan de wijn terwijl ik dit schrijf, hoe kan het anders hier. Wel lekker trouwens die wijn.

• 28 April 2010 - 19:37

Eva:

Zuiperd!! je geniet er maar van zeg!!
    Hier is het ook al heel erg warm de laatste twee dagen.
    Bij James in de tuin gezeten gister, volgens mij ben ik nog verbrand ook..
    Morgen dûh nâch!!
    XX

• 28 April 2010 - 20:40

Jos Van Dijk:

Ha Kees,

Het begint nu toch steeds meer op vakantie te lijken. Je zult nog een aantal wijnstreken passeren en die moeten natuurlijk gekeurd worden. Leuk boompie trouwens. Groet Jos en Patricia

• 29 April 2010 - 03:18

Leo B:

Ik ben benieuwd of je wel in Spanje komt met al die wijnen die nog gekeurd moeten worden. Klinkt in ieder geval goed.

• 30 April 2010 - 09:23

Judith H:

Wauw, wat een mooie bloesem boom...

• 30 April 2010 - 12:10

Francien:

prachtig die boom, beter dan dat natte weer hier met koninginnedag. Trouwens minister Pais was precies in de kleur van die bloesum tijdens de feestviering met een grote hoed en schoenen waar ze niet op kon lopen.