Moeilijke dag - Reisverslag uit Condom, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Moeilijke dag - Reisverslag uit Condom, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Moeilijke dag

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

29 April 2010 | Frankrijk, Condom

De dag begon gelijk met een heel stevige klim (overigens door heel mooi gebied) en het is de hele dag niet meer goed gekomen. Oftewel de benen gingen niet echt geweldig vandaag, en dat met flink wat kilometers bergop. Maar met een beetje doorzetten ben ik vanmiddag na 78 km dan toch in Condom aangekomen. Een hotel genomen met zwembad, onverwarmd en natuurlijk hupsakee erin. Dat heeft me goed gedaan na zo’n dag. Dus straks lekker eten en op tijd naar bed. De tocht liep vanuit het dal van de Lot over de Garonne heen. Voor mij kon dat alleen bij Port Sainte Marie, een stadje dat ik niet vond uitzien, maar de enige bar had heerlijke café au lait. En daar knap ik wel van op! De weg vervolgd door een rustig en beetje saai gebied waar druiven voor de Armagnac wijn worden verbouwd.
Voor degenen die gaan: een hele leuke en gezellige Koninginnenach.

  • 29 April 2010 - 17:44

    Cor:

    Kees,

    Ik reageer niet iedere dag, maar volg je wel trouw. Om te laten weten dat ik je controleer...........!!!
    Ik begrijp dat je onder de indruk bent van Cyrano de Bergerac, maar de kersenboom waar je onder denkt te zitten, is een Cercis siliquastrum ofwel Judasboom. Het is maar dat je het weet.

    Groeten,

    Cor

  • 29 April 2010 - 20:40

    Annekee:

    ha die Kees, het is nu donderdagavond; weet je dat ik bijna anderhalf uur heb zitten lezen: je hele verslag van begin tot nu?? Theo vroeg zich af waar de thee bleef, maar ik kon me niet losrukken. Een prachtig reisverslag; jij verveelt je niet maar het lezen van je belevenissen is ook echt niet vervelend! Je bent een goede observator en je maakt prachtige foto's. Wat een rijkdom.
    Ik hoop dat je benen morgen weer fietsen willen; misschien zat er nog wat alcohol in van de vorige keer - en anders neem je toch een rustpauze? Zon, wijn, een lekker hapje er bij en de beentjes omhoog - ik zou het wel weten...! Maar ik ben dan ook niet z'n sportieveling als jij.

  • 30 April 2010 - 09:51

    Jos Van Dijk:

    Ha Kees,

    Knap dat je toch hebt doorgezet. maar waarschijnlijk had je ook niet zoveel keuze. Het is altijd lastig als de benen niet willen meewerken en dan zul je net zien dat je dan ook nog een klim dag hebt.
    Hou je taai.

    Jos en Patricia

  • 30 April 2010 - 12:17

    Francien:

    Echt een broer van mij. daar kunnen Anja en Ria nog wat van leren zo een plons in heerlijk koud water als je het warm hebt. kan me voorstellen dat je daar van op knapt en lekkere trek krijgt.
    Denk maar aan zo'n koude duik als je bezweet de berg op moet fietsen, het helpt als je 's avonds danook echt zo'n duik kan nemen of bij de lunch in de rivier !!

  • 01 Mei 2010 - 05:06

    Ria:

    geef mij maar een duik in warm water! Stoer ben je wel. liefs Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 137277

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: