Reactie op reactie - Reisverslag uit L'Isle-Jourdain, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Reactie op reactie - Reisverslag uit L'Isle-Jourdain, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Reactie op reactie

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

23 April 2010 | Frankrijk, L'Isle-Jourdain

Ik heb deze eerste drie weken al heel veel reacties op de site gehad. Heel erg leuk en ook allemaal bedankt. Helaas kan ik niet alles beantwoorden want dan heb ik een dagtaak. Bovendien heb ik niet alle maildressen en soms moet ik gokken van wie de reactie is: ik ken meerdere Judith’s, Fred’s, Anneke’s, Marian’s etc. (gokken lukt wel aardig geloof ik). Toch wat berichtjes terug hieronder.
Allereerst moet ik even kwijt dat het rijgedrag van de Fransen mij zeer meevalt; veel beter dan ik op eerdere vakanties gewend was. Ze blijven heel vaak achter me tot ze er ruim omheen kunnen, ook op plekken waar je in Nederland allang zou zijn ingehaald met 60 km/u. En ook het passeren gaat meestal met gepaste snelheid, behalve op de grote N-wegen, maar daar moet je als fietser niet willen komen.
Marga ‘spinning’: Bij jou is het klimmen een “hele draai erbij” als het zwaarder wordt, maar ik doe er “een tandje af”, dat werkt veel beter! En bergaf is bij jou “110% sprinten”, nou ik ga lekker “relaxed freewheelend” de heuvels af, kom ik ook snel beneden. Wie weet lukt het dan wel met een ‘kunstknie’.
En voor Cees ‘spinning’ natuurlijk hetzelfde want bij jou zijn de draaien erbij meer dan een pyreneeëncol denk ik wel eens. Over een tijdje weet ik dat zeker.
Collega’s: Jullie rugzakje doet erg goed dienst, goede keus. Zo ook die billencrème, want een beetje op m’n zitvlees en ik slaap heerlijk! Via de nieuwsbrief van de Unie kan ik de ontwikkelingen van Zalm c.s. nog aardig volgen, de messen worden geloof ik geslepen. Speciaal voor jullie de foto van het waarschuwingsbord.
Judith Alpe d’6 en Sonja roadrunner: jullie kunnen nog een maand oefenen, en ook daarvan kun je genieten, net als ik hier met oefenen voor de Pyreneeën.
Familie van Reijsen: Uit de reacties en mails blijkt dat de reünie erg geslaagd is. Leuk voor de organisatoren Hetty en Frits. Jammer dat ik er niet bij was de eerste keer.
Anneke: Die chocolade mousse deed niet onder voor die van mij. Eigenlijk omgekeerd dus hè.
Hi Moira and Ian, I passed these cows on the photo. They are beautiful, but a bit wild looking. Do you know what breed this is?
I hope you can understand a bit of the stories. At this moment I’m just below Poitiers, and going straight to the south now. I enjoy it very much, there is a lot to see when you are on the bike. And sometimes a day of rest, like last Wednesday. I visited the lovely castle of Villandry (near Tours): inside with nice coloured rooms and outside the wonderful gardens. Gardens with figures and structures formed by the cutted trees, and although early in spring flowering plants and trees.

  • 23 April 2010 - 20:40

    Ian & Moira:

    Thanks Kees for your message. Yes we recognise the cows . They are called Salers. We have them over here but we take the horns off! Happy biking!

  • 23 April 2010 - 21:16

    Judith H:

    Ziet er fantastisch uit daar! Leuk om even een reactie terug te krijgen, maar geniet daar maar gewoon, wij genieten van de verhalen.

    Trainen gaat nu steeds fanatieker. Vandaag na werk met n vriend nog 40 kilometer weg getrapt. Tante Ria heeft me ook al gesponsord. Helemaal goed!

    Fijn weekend, als je daar enig besef van hebt en anders gewoon weer een fijne dag morgen!

    Ps Ik ben ook te volgen per blog, maar niet dagelijks.

  • 24 April 2010 - 03:19

    Leo B.:

    Hoi Kees, Nog steeds leuk om je te volgen. Echt een groot avontuur, hoe moet dat straks, weer het gewoon werken, dat zal meer wennen zijn dan het wennen aan je fietsvakantie.
    Volgens mij heb je trouwens al 3 weken een fijn weekend.
    Zo het spinnen wordt vanaf nu een stuk makkelijker.
    Heel veel plezier verder.

  • 24 April 2010 - 09:15

    Eva:

    Nou dat waren veel antwoorden, op veel reacties..
    ik wist niet dat je zoveel mensen kent!!
    En die Leo, volgens mij was dat vanochtend om 5 uur!!! die is fanatiek!!

    Nou ik ga weer aan de opdrachten..
    veel plezier nog!

    Liefs Eva

  • 26 April 2010 - 01:44

    Leo B:

    geen nieuw verhaaltje

  • 26 April 2010 - 05:50

    Marga:

    Goedemorgen kees,

    Je gaat helemaalsuper als ik het zo lees nog geen last van heimwee etc etc.. ben benieuwd naar je volgende verhalen ik blijf verlopig nog op de spinfiets zitten heb wel gister een grote tocht gedaan en de knie deed het goed dus wie weet ooit ga ik je nadoen.

  • 26 April 2010 - 11:02

    Fred Van C:

    Hi Kees,

    Volg met veel interesse je tocht.
    Geniet ervan!!

  • 27 April 2010 - 14:50

    Jos Van Dijk:

    Ha Kees,
    Het is een genot om je berichten te lezen.
    De foto van de koeien doen mij denken aan de fietstochten door de heide gebieden in NL. Het enige probleem is dan dat ze altijd languit op het fietspad gaan liggen zodat ze een blokkade opwerpen voor iedereen die er langs wil. En ze gaan natuurlijk niet vanzelf opzij.
    Groetjes Jos en Patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 137829

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: