Ritsje open, ritsje dicht - Reisverslag uit Rochechouart, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Ritsje open, ritsje dicht - Reisverslag uit Rochechouart, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Ritsje open, ritsje dicht

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

24 April 2010 | Frankrijk, Rochechouart

Ook vandaag de route langs de Vienne naar het zuiden genomen. Maar nu was het de hele dag op en neer. En omdat de temperatuur best goed was (alleen ’s morgens nog wat fris) ging mijn fietsjack open als ik omhoog moest en weer dicht bij het afdalen, want dan wordt het nog behoorlijk koud. Een leuke route met veel kleurige bloemen in de natuur en de tuinen, en mooie uitzichten. Dat is dan weer het voordeel van op en neer gaan. Na een kort bezoekje aan de Barrage du Lac de Lavaud kwam ik rond vier uur in Rochechouart aan. Dat wil zeggen beneden, want het centrum blijkt aardig hoog te liggen. Na een steile klim kon de toeristeninformatie me vertellen waar de camping was. Je raad het al: beneden iets verder buiten het stadje dan waar ik binnenkwam. Dus eerst de boodschappen gedaan en mijzelf op het terras laten vollopen, alvorens de aftocht naar de camping te maken.

  • 26 April 2010 - 17:28

    Theo:

    Vollopen???

  • 26 April 2010 - 19:45

    Judith H:

    dat is geen sporters mentaliteit he, je vol laten lopen op het terras... Wij hebben gisteren op de Veluwe 75 km gefietst. Alleen wel tante Ria gemist op mama´s verjaardag. Jammer...

  • 27 April 2010 - 06:25

    Ria:

    ook wel een leuk kasteeltje, echt mooi allemaal. liefs Ria

  • 27 April 2010 - 14:53

    Jos Van Dijk:

    Ha Kees,

    Wat een prachtige blauweregen. Die van mij is nog niet zover. Ik denk dat het nog een paar weken duurt voordat hij ook zo mooi in bloei staat.
    Heerlijk om na een dag hard werken te genieten van een goed glas???
    See You

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 136845

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: