Tegen de stroom in - Reisverslag uit L'Isle-Jourdain, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Tegen de stroom in - Reisverslag uit L'Isle-Jourdain, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Tegen de stroom in

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

23 April 2010 | Frankrijk, L'Isle-Jourdain

Vannacht en vanochtend de eerste regen op mijn reis. Gelukkig werd ’t op tijd droog om in te pakken. De rivier La Vienne stroomt van zuid naar noord, wat op zich al bijzonder is hier want de meeste gaan van oost naar west, en ik moet juist naar het zuiden. Dus vandaag de hele dag door het dal van de Vienne gefietst, ruim 60 km. Kleine weggetjes, grote gele velden van kool- of lijnzaad, en akkers met bonsaiboompjes, tenminste zo lijken de wijngaarden hier omdat de wijnstokken zo klein zijn. Meest opvallend was echter de kerncentrale bij Civaux, die zie je al van verre en de hoogspanningsmasten zorgen voor een bijzonder lijnenspel daaromheen.
Eenmaal in L’Isle-Jourdain aangekomen wat inkopen voor het avondeten gedaan, en toen geïnformeerd naar camping in de plaatsen een stukje verderop. Bleken die allemaal nog dicht te zijn, de enige die open was had ik eerder die middag al gezien. Verderop was ook geen hotel open, maar hier wel, dus daar zit ik nu. Wel vlak naast een prachtig oud spoorviaduct over het dal.

• 24 April 2010 - 09:16

Eva:

Inderdaad bijzonder die hoogspanningsmasten.
    het lijkt wel een kunstwerk..
    maar helaas.
    Die brug is ook mooi, zie je die vanuit je tentje?
    XX eva