Stadswandelingen - Reisverslag uit Domfront, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Stadswandelingen - Reisverslag uit Domfront, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Stadswandelingen

14 April 2010 | Frankrijk, Domfront

Van de start af kreeg ik onder een dik wolkendek een flinke klim voor de kiezen, maar zo kwam ik wel snel in Argentan. Een wandeling door de stad gemaakt. Alleen gebouwen van buiten bewonderd, want helaas was er geen museum of wat ook open. Behalve een tentoonstelling van damesondergoed, maar dat had ik even geen zin in zo vroeg in de morgen. Om warm te blijven doorgefietst naar Ecrouché en daar geluncht. De middag gevuld met een rit door een prachtig platteland met her en der een stuk bos. Ook vandaag weer een “Route Barré” en gegokt dat ìk er wel door kon (was nl. heel veel korter). En ja hoor net als de vorige keren kon ik er rustig doorheen fietsen. Dus lekker op tijd in Domfront. Een middeleeuws stadje tegen een berg op, en mijn hotel beneden aan, snik. Ook hier een wandeling gemaakt al moest ik daar wel behoorlijk voor klimmen,dit keer te voet wel te verstaan. Vanaf de ruïne van het kasteel had ik prachtige uitzichten, want inmiddels was het aardig opgeklaard. De enige kerk hier wordt gerestaureerd: binnen zagen de houten stellages die grote stenen bogen moesten dragen er indrukwekkend uit. Volgens mij bomen van zo’n 30 meter. Trouwens bomen heb ik de hele dag, liggend op auto’s, zien langskomen hier.

• 14 April 2010 - 20:55

Elly:

Nou, ik kan ouwehoeren maar jij ken er ook wat van! ;-)
    kan je amper bijhouden want de ene mail is nog niet gelezen of de volgende staat alweer klaar. Denk je dat wij niets te doen hebben? ;-)
    maar fantastisch om je zo te kunnen volgen, zeker met de mooie foto's. ik geniet er iedere keer weer van en kijk nu al uit naar wat er nog meer komen gaat.....