Tweemaal lek - Reisverslag uit Pontorson, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Tweemaal lek - Reisverslag uit Pontorson, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Tweemaal lek

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

15 April 2010 | Frankrijk, Pontorson

Vanuit Domfront een mooie route over kleine weggetjes. Na St Hilaire du Harcourt was de Route Barré nu ook voor mij bedoeld: de nieuwe brug zat nog niet aan de oevers vast. Dus terug en toch over de grote heuvel. Daar bleek mijn band lek. Aan de kant en geplakt. Maar toen ik weg wilde rijden bleek ook mijn voorband lek!! Allebei doornen, zeker iemand z’n heg geschoren. Enfin alles geplakt en weer door. Een bezoek gebracht aan het Amerikaanse oorlogsgrafveld uit WO II. Hier liggen ruim 4400 slachtoffers, dat is onvoorstelbaar veel kruizen op een kleine ruimte. En dan te bedenken dat er hier in Normandië nog veel grotere velden zijn. Uiteindelijk toch eind van de middag in Pontorson. Bleek het hostel gesloten! Gelukkig ligt er een camping naast, dus nu sta ik hier twee nachten. Morgen wordt een dagje freewheelen: zonder bagage op en neer naar Mont Saint Michel.

  • 16 April 2010 - 01:53

    Leo B:

    Is het een beetje meegevallen met de kou? Hier is het 's nachts heel erg koud, ik hoop dat het bij jou minder koud is.

  • 16 April 2010 - 06:18

    ChrisJ:

    En wat zei je precies toen die tweede band lek bleek? :D

  • 16 April 2010 - 09:09

    Francien:

    pech langs de weg dus, hoort er bij en je was nog steeds op redelijke tijd op je camping ? zeker koud of komt die ijsland wind niet daar bij jou. hier is het nu ( vrijdag ochtend hardstikke koud in het gooi en somber maar ik kan nmiet ontdekken of er vulkaanstof in die wolken zit.


  • 16 April 2010 - 12:14

    Sander:

    Hoi Kees, wat heb je al een gigantisch stuk afgelegd in ruim 2 weken. Nog even en je kan aan de tapas.

    Succes verder!
    Sander

  • 16 April 2010 - 19:15

    Ria:

    ik dacht dat je geen pech zou krijgen met die nieuwe superfiets. Brrrrrrrr zeker koud in dat tentje. x Ria

  • 16 April 2010 - 19:49

    Jos Van Dijk:

    Ha Kees,

    Ik heb net je verhalen weer gelezen. Allemaal erg leuk. Alleen de lekke banden niet maar dat hoort er natuurlijk ook wel bij.
    Geniet van je dagje freewheelen.
    Groetjes Jos en Patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 137139

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: