Van alles wat - Reisverslag uit Vichy, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Van alles wat - Reisverslag uit Vichy, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Van alles wat

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

18 April 2016 | Frankrijk, Vichy

Bourbon-Lancy - Vichy 83 km
Beetje regen, beetje hagel, beetje veel kou, en beetje zon: dat was het weer vandaag. Maar het beste was bewaard voor het laatst want in Vichy op het terras gezeten in de zon!! Morgen schijnt het mooi te worden.
Onderweg viel er nog wel wat te beleven: enkele keren een roofvogel vlak boven mij (ik denk in dit geval aan buizerd, vingervormige vleugels rond als een hand), de eerste 1000 km gepasseerd. Dit werd gemarkeerd door het kasteel in Jaligny-sur-Besbre (foto) en gevierd met een plat du jour in datzelfde dorp.
Later in de middag ontmoette ik een fietser die wilde weten waarvandaan en waarnaartoe ik ging. Hem gevraagd naar een fietsenmaker en hij wist er een in Cusset (in Vichy zelf niet). Hij wilde desnoods met mij op rijden om me erheen te brengen. Z'n uitleg was goed genoeg en hij race-te voort. In Cusset verder gevraagd bij toeristenbureau en de fietsenmaker gevonden. Ik twijfelde sowieso bij elk geluidje aan mijn ketting maar hij zei dat ie nog goed was. Dus een reserve ketting en schakel gekocht. Ik dus weer een potje breken!
In het budget hotel in Vichy (geregeld door dat office de tourisme) kon ik om zeven uur terecht. De kans waargenomen om het terras, met palmen, op te duiken voor een lekker biertje. Nu heerlijk uitrusten van een vermoeiende dag.
Marianne, je vraagt naar mijn Frans: ik vind het zelf nog steeds lastig, maar de woorden komen meer en meer terug, en ik kan me aardig verstaanbaar maken in wat ik wil of nodig heb. Als ze snel gaan praten of ingewikkeld dan ben ik vrij kansloos. Who cares?

  • 18 April 2016 - 21:11

    Kees Schmitz:

    Joke je bent welkom om me te volgen. Van M&I gehoord dat ze goed zijn aangekomen in Thailand. De techniek kent soms geen grenzen.

  • 19 April 2016 - 06:04

    Ria:

    ha Keessie, eindelijk weer eens verbinding dus heb ik nu je verhalen gelezen en ben weer bij. Nog net geen sneeuw lees ik. Gelukkig toch ook wel regelmatig zonnetje. Vrijdag ga ik de speldjes plaatsen en alles nog eens terug lezen. veel plezier daar weer. liefs Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 136318

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: