De hele dag zon! - Reisverslag uit Clermont-Ferrand, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu De hele dag zon! - Reisverslag uit Clermont-Ferrand, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

De hele dag zon!

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

19 April 2016 | Frankrijk, Clermont-Ferrand

Vichy - Clermont-Ferrand 65 km
Vanmorgen even een klein rondje Vichy gedaan, waarbij ik o.a. een in beton gebouwde kerk tegenkwam die toch een oude (gotische) uitstraling had; zie foto.
De stad uit heb ik nu eens de fietsborden gevolgd want die wezen naar het dorp waar ik ook langs wilde. Nou dat werd wel even een andere route dan ik had bedacht en halverwege de afstand waren de borden op (tenminste ik zag ze niet meer). Uiteindelijk kwam ik toch waar ik wezen wilde zonder veel extra kilometers. En het was nog een mooie route ook.
Mijn broodje onderweg genuttigd in een hoog gelegen dorp op een bankje met een uitzicht over de "vlakte" voor me en zicht op de besneeuwde toppen van het Centraal Massief. En één berg die springt eruit: de Puy de Dôme. Als je 'm ziet kun je je voorstellen dat dit ooit een vulkaan is geweest. Kijk maar op de foto.
Al fietsend vanmiddag werden die bergen wel steeds groter en hoger. Dat belooft wat voor de komende week!
Zeer positief vandaag was de zon daar heb ik de hele dag van genoten, tot en met het biertje op een terras.
Ik heb mijn intrek genomen in Hotel Saint Joseph en blijf hier drie nachten. Morgen een rustdag, zonder fiets de stad in, daar ben ik wel aan toe. De dag erna wil ik zonder bagage de Puy op (met bagage is gekkenwerk want je moet over dezelfde weg er weer af).


  • 20 April 2016 - 07:29

    Leo (buurman):

    He Kees, ik was een paar dagen achter geraakt met lezen, maar ben weer helemaal bij.
    Het zijn weer leuke verhaaltjes die er voor zorgen dat ik ook steeds meer zin in vakantie krijg.
    Veel succes en plezier straks met de beklimming van de Puy.
    Van de zomer zitten wij vlak in de buurt van deze berg, misschien gaan we dan wel lopend naar boven, om een beetje idee te krijgen wat je gefietst hebt.

  • 20 April 2016 - 15:58

    Anneke Schmitz:

    Hallo Kees,
    Heb ik net al je verslagen gelezen, valt je kaart op in de brievenbus! Dank.
    Erg leuk om je op deze manier te volgen.
    Probeer vanaf nu regelmatig te kijken en te lezen.
    De foto's verlevendigen het verhaal en krijg een idee van de omgeving.
    's Nachts geen kramp in de kuiten?
    Veel plezier!!!
    Anneke Schmitz

  • 22 April 2016 - 11:33

    Theo:

    Prachtig vergezicht. Ben bijna jaloers. Alleen dat fietsen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 136015

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: