Door de moestuin van Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Door de moestuin van Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Door de moestuin van Sevilla

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

26 Juni 2010 | Spanje, Sevilla

Vanmorgen al om 9 uur vertrokken, want het zou warm worden en de camping van Sevilla lag ruim 85 kilometer verderop. Al kort na Palma del Rio een klein weggetje op dwars door akkerlanden en ongeveer evenwijdig aan een kanaal en de rivier de Guadalquivir (al heb ik deze niet gezien vanaf de fiets). Het was eigenlijk heel afwisselend want iedere boer had wat anders op zijn veld staan. Graan, maïs, aardappelen, bonen, asperges, zonnebloemen, meloen, olijven, pruimen en citrusvruchten. Het leek wel de moestuin van Sevilla. Ook nog een palmboom plantage gepasseerd, maar ik denk dat die voor de palmolie was.
Het was een vlakke route, dus het schoot goed op. Met de lunch had ik er al 60 km opzitten, dus besloten om inderdaad door te rijden tot Sevilla. In de middag kon ik dat ondanks de hitte met een lager tempo wel relaxed halen.
Eenmaal in de buitenwijk van Sevilla had ik de weg naar de camping snel gevonden, alleen de camping zelf kostte meer moeite. Na diverse navragen vertelde de man van een benzinestation dat de camping was opgedoekt. Tja, dan toch maar de stad in voor een hostal. Nou dat viel vies tegen. Op weg naar de toeristeninformatie al diverse hotels geprobeerd. Allemaal vol. Toeristeninformatie was al gesloten, dus zelf verder gaan zoeken. Overal hetzelfde liedje: completo. Er blijkt namelijk een muziekevenement te zijn dit weekend. De jeugdherberg nam de telefoon niet op, ja wat dan. Ik ben nummers gaan bellen van hostals in een plaatsje dat ik ruim 15km vòòr Sevilla al gepasseerd was. Bij één hadden ze wel een kamer, maar toen ze hoorden dat ik al in Sevilla was en met de fiets, toen hadden ze een andere oplossing voor me. Een hotel (van dezelfde groep)in een wijk buiten het centrum van Sevilla. Na uitleg hoe te rijden ik erheen. De man van dat hotel wist van niets, maar hij is gaan bellen en toen was ineens alles geregeld. Doodmoe na 3 uur zoeken en in totaal 114km(!) ben ik onder de douche gestapt. En daar knap je lekker van op, in ieder geval genoeg om er nog uit te gaan om wat te eten.
De dag begon heel goed en schoot lekker op, maar aan het eind heb ik ‘m toch flink geknepen of ik nog wel een slaapplek zou vinden. Uiteindelijk is alles toch nog goed gekomen en kan ik gerust gaan slapen. En morgen, en ik denk ook maandag, ga ik Sevilla eens bekijken.

  • 26 Juni 2010 - 22:30

    Ria:

    dit ziet er een beetje saai uit, maar Sevilla zal wel leuk en mooi zijn. Rust lekker uit, want dit waren wel een beetje veel km. Het is nu hier ook lekker warm, morgen strandweer !liefs Ria

  • 28 Juni 2010 - 03:38

    Leo B:

    hoi Kees, je weet jezelf daar goed te redden in het spaans. die cursus is dus zeker niet voor niets geweest. ben benieuwd naar de foto's van Sevilla, lijkt me ook een hele mooie stad. hier hebben we inmiddels ook spaanse temperaturen, de zomer is gelukkig echt begonnen. volg je het voetbal nog een beetje, of ben je vanaf 2e paasdag niet meer met alles wat er in de wereld gebeurt bezig, wat me trouwens wel heerlijk lijkt, gewoon je eigen leven en wat er verder gebeurt lekker niet horen.

  • 28 Juni 2010 - 12:31

    Marga:

    Zo kees was een tijdje niet op de site geweest maar vandaag had ik een keer weer tijd en het ziet er allemaal super uit. Vanavond doe ik wk spinning althans als nederland er in blijft natuurlijk..In nederland is het ook erg warm dus dat wordt ook zweten.
    Goeie reis verder ik ga ook lekker een weekje richting zuid spanje maar even niet fietsen maar heerlijk op een ligbed in de spaanse zon.. en natuurlijk een glaasje rose

  • 28 Juni 2010 - 17:56

    Francien:

    hoop dat het gezegde "wat je ver haalt is lekker"ook voor je bed gold in Sevilia

  • 01 Juli 2010 - 10:11

    Eva:

    Zo dat is vervelend zeg.. 3 uur zoeken, dat je de moed niet bent verloren! Maar het is toch gelukt, volgens mij heeft die fiets je toch al een paar keer gered! Mag ook wel!
    Liefs Eva

  • 03 Juli 2010 - 13:07

    Anne-Rose:

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 136434

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: