Vrolijke Via Verde - Reisverslag uit Palma del Río, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Vrolijke Via Verde - Reisverslag uit Palma del Río, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Vrolijke Via Verde

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

25 Juni 2010 | Spanje, Palma del Río

Vanmorgen weer alles ingepakt en gewapend met voldoende vocht op weg richting Sevilla. Cordoba verlaten zoals ik gekomen was, over de Puente Romana. Een stukje buiten de stad begon een Via Verde, alweer een! Behalve de naam, Via Verde de la Campiña, was ook het karakter heel anders dan de voorgaande. Vanaf het begin heb ik tussen de bloeiende oleanders en rietkragen gereden, en tussen zonnebloemenvelden zover als je kon kijken. Ik kwam van de goede kant want ze stonden bijna allemaal met hun kopjes naar mij te lachen. Een genot om over dit fietspad te rijden (als ik die kuilen hier en daar even vergeet).
Helaas was het na ruim 25 km afgelopen met dit mooie fietspad, en moest ik weer de normale weg op. Die was lang zo interessant niet vandaag, maar ook niet zwaar dus het schoot lekker op. En dat is fijn met die warmte want ’s morgens gaat het fietsen dan het beste. Na een lange lunch in de schaduw van een brug (bomen staan hier niet veel langs de weg) was ik halverwege de middag in Palma del Rio, waar ik in een hostal overnacht.
Na twee dagen lopen en slenteren door een stad, was het heerlijk om weer te fietsen met de wind om je oren door het open land. Want dat vrije gevoel als je op de fiets zit dat is geweldig.

  • 26 Juni 2010 - 21:17

    Ria:

    Wat uitgestrekt die zonnebloemen en die oleanders doen het ook goed daar. liefs Ria

  • 26 Juni 2010 - 22:49

    Judith H:

    Prachtig zeg, die zonnebloemen en oleanders... Een genot om tussen te fietsen. De via verde ziet er ook goed vol te houden uit.

    Grappig dat je belde toen ik met tante Ria op't strand zat. We hebben ons goed vermaakt, en 't is een prachtig plekje!

  • 28 Juni 2010 - 17:52

    Francien:

    dat vrije gevoelherken ik onmiddelijk en mis ik vaak. Vooral als je waat langer weg bent en nog een tijd voor je hebt.
    "de wind, de weg, mijn fiets en ik "dichtregel van je zus naar aanleiding van het fietsen in Ijsland.
    bij jou kun je de wind wel inruilen voor de beergen en dalen denk ik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 137274

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: