Met tequilla de berg op - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Met tequilla de berg op - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Met tequilla de berg op

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

13 Juni 2010 | Spanje, Madrid

Met een wolkendek boven Guadix vertrokken. Was ik gisteren al de tenen van reus Sierra Nevada op gereden, vandaag mocht ik over de wreven (uitlopers) richting Granada klimmen en dalen. Purullena, een toeristenplek vanwege grotwoningen, was ik voorbij voordat de toeristen kwamen.
Al vrij snel daarna liep ik in Cortes y Graena vast in een muziekkorps midden op de weg. En terwijl de familie Schmitz in Nederland nog moest verzamelen voor de familiedag en de spinninggroep nog maar net begonnen was, stond ik daar al tequilla te drinken. Die ik kreeg aangeboden van de plaatselijke bevolking, want het was fiësta in het dorp. Gelukkig begrepen ze dat ik het bij één glaasje hield, maar ze vonden het reuze leuk dat ik het aanbod niet afsloeg. En ik vond die tequilla lekker.
Toch weer opgestapt en in het volgende dorp opgestoken voor een bakkie koffie, waar ik op getrakteerd ben door een Spaanse wielrenner die daar ook even een kopje thee kwam drinken. Ze zijn best aardig hoor die Spanjaarden, al doen sommigen wel een beetje nors.
Toen de klim van de dag in de drupregen omhoog, ik had nog geen regenpak nodig. Dat kwam pas op de top waar het echt begon te regenen. En in de afdaling was het pak ook bepaald geen luxe, want het dalen was steenkoud (het is hier de hele dag onder de 20 graden gebleven). Onderweg naar beneden een mooi stuwmeer gepasseerd en even warm worden in een bar in Quéntar. Vandaar was het nog een klein stukje dalen naar de camping in Dúdar. Maar eenmaal daar aangekomen zat de camping middenin een verbouwing; hij was wel open maar het zag er niet uit.
Dus besloten om door te rijden naar de camping in Granada en daar sta ik nu voor één nachtje. Ik moest dwars door de stad, maar het is zondag dus rustig met verkeer. Ik heb nog niet veel van de stad gezien, dat bewaar ik voor als Ria hier komt.

  • 13 Juni 2010 - 16:59

    Hetty Murman-v.d.Sch:

    Dag Kees,
    ik vind het super wat jij presteert. Petje af.En ik volg alles op de voet. Ik ga morgen weer naar Lourdes met 30 pelgrims. Begrijp dat het weer te wensen overlaat. Jammer. Zou graag met je ervaringen uitwisselen bij thuiskomst. Sterkte met voltooien van je REIS.
    gr. Hetty,je nichtje

  • 13 Juni 2010 - 18:51

    Annekee:

    Hoi Kees, fijn om weer even bij te lezen. Ik heb een beetje te hard gewerkt de laatste tijd en een van de gevolgen is dan dat ik thuis mijn laptop niet open doe - en dus al die leuke mail waaronder jouw reisverhalen misloop. Vandaag (zondag) heb ik dienst, ik moest alleen vanmiddag een paar uurtjes op pad tot nog toe, hopelijk kan ik vannacht doorslapen. Jouw foto's van indrukwekkende rotsformaties, prachtige landschappen en mooie Spaanse dorpjes helpt me weer al dat werk te relativeren. Om het over de verkiezingsuitslag maar niet te hebben. Vannacht arriveert Hessel op Schiphol na een week met eindexamen-afzwaaiers op Kreta.
    Afgelopen vrijdag ben ik door Ria c.s. heerlijk verwend met een dagje Den Haag: een hofjeswandeling, een rondvaart door de grachten en veel lekker eten en bijkletsen. Dat was mijn beloning omdat in het vrouwenweekend in het honderd had laten lopen dit jaar, door te moeten werken op zaterdag.
    Ik heb het goede voornemen weer dagelijks met je mee te genieten, Kees.
    liefs, Annekee


  • 14 Juni 2010 - 05:04

    Sandra:

    Jij valt ook lekker met je neus in de boter ook, he?! Heb je verteld waar je helemaal vandaan kwam? Je ziet er gelukkig en ontspannen uit. Gaaf hoor! Ik maak me wel een beetje zorgen om Leo. Volgens mij valt hij in een gat als jij terug bent. Kan je niet een soort dagboek bij blijven houden? Over je ritjes naar Hollands Spoor, de vertraging van de trein, alle interessante mensen die je onderweg ontmoet en de heerlijke koffie die je drinkt......?????

  • 14 Juni 2010 - 07:21

    Marga:

    zo dat is lekker een glaasje teguilla kan het voorstellen op de sportschool hahahahah
    Gister was leo nog in de les en hebben nog lekker geroddeld over jou... positief hoor..
    Fiets ze ..en vergeet niet vanmiddag nederland-denemarken kijken he...

  • 14 Juni 2010 - 22:41

    Ria :

    nu ook al met drank op de fiets????
    Dat stuwmeer ziet er prachtig uit, alles trouwens.
    ben benieuwd naar het weekend.
    liefs Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 136443

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: