Rondje Granada - Reisverslag uit Deifontes, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Rondje Granada - Reisverslag uit Deifontes, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Rondje Granada

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

14 Juni 2010 | Spanje, Deifontes

Gisteravond bleek dat ik op de camping met mijn tentje toevallig naast twee andere Nederlandse fietsers stond. Zij, Corné en Eleonora, rijden dezelfde fietsroute en we hebben elkaar de afgelopen week (sinds de Rio Mundo) meerdere malen ontmoet. We rijden zo ongeveer achter elkaar aan. Afgelopen vrijdag konden zij zelfs mijn bandensporen in het onverharde traject volgen. Vanaf vandaag zullen we elkaar niet meer zien want zij buigen af naar Malaga en ik naar Jaén.
Bij vertrek van de camping was de lucht aardig dicht getrokken. Eerst maar eens Granada stad in voor een verkennend rondje, ’t was een stuk drukker dan gisteren. De stad ziet er leuk uit met mooie gebouwen. Onder andere de arena voor de stierengevechten bewonderd (van buiten). Eenmaal op het terras brak de zon door, heerlijk. Na gelaafd te zijn even gauw langs het Alhambra gereden, ik wilde er toch alvast een glimp van opvangen, en vervolgens omhoog en omlaag door de Arabische wijk.
Toen geprobeerd om de goede weg naar buiten de stad te vinden. Dat heeft wat moeite gekost maar is wel gelukt. Na Granada nog door een paar voorstadjes en langs een stuwmeer. Inmiddels was het al weer zwaar bewolkt geworden. Dus doorgereden naar Deifontes, waar ik van plan was te gaan overnachten. Hier vandaan heb ik een mooi vertrekpunt voor morgen. Alles bij elkaar een kort ritje vandaag.
Aan het einde van de middag een wandeling door het dorpje gemaakt. Toen ik uit hotel vertrok twijfelde ik of ik regenjas mee moest nemen, maar een kwartier later liep ik in de stralende zon. Het is moeilijk om hier een peil op het weer te trekken. Ook in dit dorp wordt weer veel gerestaureerd en verbouwd. Wat hier goed te zien was aan de huizen in de kleine straatjes, is dat niet iedereen het hier rijk heeft.

  • 14 Juni 2010 - 19:52

    Eva:

    Nou, wat leuk dat je eindelijk ook mensen hebt die dezelfde kant op rijden, dat zijn er maar weinig, ze gaan altijd de andere kant op is mijn idee.
    Nu ik niet meer zoveel opdrachten hoef te maken moet ik meer moeite doen je verhalen te lezen, want ik zit niet meer zo vaak achter de computer, maar ik ben weer helemaal bij hoor.. nu weer twee dagen werken, dus dan loop ik weer even achter maar ja..
    Liefs Eva

  • 15 Juni 2010 - 03:09

    Leo B:

    net een heel verslag proberen te plaatsen, maar waarschijnlijk vergeten mijn naam in te vullen, zo te zien wordt het dan niet geplaatst, nou dan morgen in de herhaling, heb je voetballen trouwens nog gezien? Ik eindigde net met: nu douchen en naar het werk,dat ga ik nu dus doen, en morgen mijn verslag wat niet geplaatst is.

  • 15 Juni 2010 - 05:26

    Annekee:

    Hoi Kees, Granada is een prachtige stad, vond ik ook toen ik er was. Dat je 'even' op en neer de Arabische wijk fietst zegt wel wat over je conditie inmiddels.

  • 15 Juni 2010 - 05:43

    Marijke En Ton:

    Wat ziet het er allemaal toch geweldig uit, jij maakt echt de reis van je leven, wat leuk ook die huizen in de grotten, man man wat heb jij een conditie, jij fietst Leo eruit naar Rotterdam straks haha.

    Veel plezier met Ria het weekend in Granada, zal wel lukken denken wij na zo'n lange tijd.

    Groetjes de Buurtjes

  • 03 Juli 2010 - 13:11

    Anne-Rose:

    Hoi Kees in Cranada ben ik ook een paar keer geweest. De Alhambra vond ik schitterend.
    Groetjes Anne-Rose.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 137272

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: