De tweede helft - Reisverslag uit Albarracín, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu De tweede helft - Reisverslag uit Albarracín, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

De tweede helft

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

30 Mei 2010 | Spanje, Albarracín

Met een zonnetje op de tent opgestaan, voor mijn doen laat, wasje in de machine en lekker ontbijten. Even gauw de was op gehangen en het stadje in. De straatjes zagen er nu weer anders uit met het licht uit een andere hoek, maar de Plaza Mayor was nog steeds gezellig druk. Een kopje koffie gedronken in het prettige gezelschap van een Engelse dame die naast mij op de camping staat, haar man was fietsen. Daarna werd het toch lopen de berg op, langs de vestingmuur omhoog. Een indrukwekkend bouwwerk, van onderaf al maar als je boven bent dan nog veel meer. Op een van de torens gestaan, maar lopen over de muur durfde ik niet aan. Hij was smal, had geen reling en het waaide behoorlijk met verradelijke windstoten. En bovendien was het vanaf de grond al machtig mooi, die blik de diepte in op het stadje met een geweldige kloof op de achtergrond (volgens mij moet ik daar morgen doorheen).
Terug naar de camping mijn eigen bakkie zetten, lunchen, luieren. Heerlijk zo’n rustdagje. En zonnen, hoewel de wolken dat niet ieder moment toestaan, om te proberen een meer egale kleur op mijn lijf te krijgen. Ik ben nu net een afdruk van fietskleding: bruin rond de knieën,de armen en het gezicht, en al het andere nog spierwit. Morgen het resultaat maar eens bekijken.
Vanavond bij het eten de Vino de Cosechero maar eens opmaken, waar ik gisteren aan begonnen ben om de overgang van de eerste naar de tweede helft van mijn fietsreis te vieren. Ik kan me nu nog niet voorstellen dat ik nog een keer zo’n lange periode op pad zal zijn. Ik ben al zolang weg en heb al zo vreselijk veel mooie dingen gezien. Maar het is toch echt zo en ik heb het nog steeds geweldig naar mijn zin. Het alleen zijn valt me niet tegen, momenten van eenzaamheid zijn (gelukkig) heel spaarzaam. En daarbij is er vaak contact met thuis per telefoon of mail of deze site die daar ook bij helpt.
Eva vroeg nog of ik al wat van mijn vracht van bijna 35kg kwijt ben, maar dat valt nog tegen. Van kleding heb ik alleen nog maar een paar sokken weggegooid. Wel zijn er flesjes e.d. die leger worden en ze hoeven niet allemaal aangevuld. Maar soms koop je weer bij en als ik erg warm weer verwacht dan komt er een extra fles water aan te pas om mee te zeulen. Wat er wel vanaf is dat is denk ik zo’n 2 à 3 kg van het buikje. Mijn korte broek moet ik met m’n buiktas op zijn plek houden om er netjes bij te blijven lopen.

  • 30 Mei 2010 - 15:25

    Francien:

    Prachtig weer die foto's. Het lijkt een gerestaureerd stuk van de chinese muur !
    ik zou nu ook niet meer zogauw op de muur gaan lopen, hebals de meeste schmitzjes ineens hoogtevreees gekregen. Jij ook ?

    groetjes en liefs

  • 30 Mei 2010 - 15:40

    Annekee:

    Hoi Kees,
    Zo te zon schijnt de zon bij jou inmiddels regelmatig. Het weer hier was afgelopen week redelijk tot mooi, alleen nu (zondagmiddag) regent het pijpenstelen met een fikse donderbui. Maar de temperatuur is niet slecht; in huis is het wel wat kil bij ons dus de verwarming blijft voorlopig nog aan. Ik geniet vandaag van een heerlijke zondag thuis. Wat kun je daarvan tot rust komen als je veel werkstress hebt. Wat zeg je, ben jij al helemaal vergeten hoe dat voelt? Houden zo! Trouwens, echt waar, als ik jouw verslagen lees en de foto's bekijk voel ik me meteen een stuk beter. Via jouw site komen die prachtige Spaanse land, de natuur, de bergen en de mooie rustieke dorpjes bij mij naar binnen en doen hun heilzame werk. Ik probeer me er komende week aan te houden: dagelijks een portie Keeslees-therapie!
    En dan neem ik nu (als eerste op deze site, welja) de gelegenheid om je alvast van harte te feliciteren met je verjaardag morgen. Maak er een extra feestelijke dag van! Wij zullen er hier eentje op je nemen.
    Een goede reis maar weer!

  • 30 Mei 2010 - 18:59

    Leen:

    Hallo Kees,
    Jouw kaartje was echt een super leuke verrassing.
    Het brugje op mijn kaart is wel niets vergeleken met deze bouwwerken.
    Ik vind het super om jouw dagelijkse verslaggeving te volgen. Leuke sfeerbeelden en anekdotes :-)
    Doe zo verder en nog veel succes op jouw verdere rit.
    Groetjes Leen

  • 31 Mei 2010 - 04:23

    Marijke En Ton:

    Hallo Kees

    Wat ziet het er allemaal geweldig uit, zo te zien geniet je enorm, we willen je Van Harte Feliciteren met je verjaardag en neem van ons een lekker biertje.

    Groetjes de buurtjes M en T

  • 31 Mei 2010 - 05:27

    Sonja Weerman:

    Goedemorgen Kees,
    Het gaat je nog steeds goed daar ben ik blij om. Ik geniet steeds weer van je verhalen en je mooie foto's vooral blijven doen.
    Dank je voor je kaartje dat vond ik erg attent van je ha ha. We hebben afgelopen zaterdag de laatste training gehad en dat ging goed dus nu nog een weekje uitrusten en dan mag ik aan de bak. Het zal wel zwaar worden vooral de laatste kilometers maar we gaan hem op zeker uitlopen. Ik zou zeggen geniet jij nog lekker en ik lees de verhalen wel weer.
    groetjes sonja

  • 31 Mei 2010 - 06:29

    Rick:

    Hoi Kees,

    Wat ben jij aan het genieten van al het moois wat je onderweg tegenkom. Het is hele prestatie wat je tot nu toe hebt neergezet. Gefeliciteerd met je verjaardag. Is weer wat anders op je fiets je verjaardag vieren.

  • 31 Mei 2010 - 06:49

    Marga:

    zo kees ik ben even niet op de site geweest ivm druk druk druk maar jeetje je doet het echt super gister vroeg nog iemand naar je in de les ( paul ) we denken allemaal aan je vooral tijdens een zware klim maar ik heb al gezegd dat het niet vergelijken is maar we doen ons best.
    Kees blijf lekker genieten dan genieten wij weer van je mooie verhalen en foto's.

    gr marga

  • 31 Mei 2010 - 08:14

    Yvette:

    NOg bedankt voor de verjaardagskaart. Hij kwam precies op tijd.
    Veel plezier tijdens het 2e deel. Dat het maar net zo mooi mag zijn als de 1e helft.

  • 31 Mei 2010 - 12:37

    Eva:

    GEFELICITEERD!!

  • 31 Mei 2010 - 13:42

    Chris:

    Ha die Kees, gefeliciteerd met je verjaardag!

  • 31 Mei 2010 - 15:41

    Anne-Rose.:

    He Kees van harte gefeliciteerd.
    Een fijne verjaardagstocht gehad?

  • 31 Mei 2010 - 17:06

    Jos En Patricia:

    Ha Kees,

    Fantastisch gezicht die vesting. Je vraagt je af hoe ze het vroeger zo hebben kunnen bouwen zonder alle hulpmiddelen die we tegenwoordig hebben.
    Gefeliciteerd met je verjaardag. Als het goed is heb je al een E-card ontvangen.
    Neem vanavond maar een lekker Spaans wijntje op je gezondheid en je prestatie.
    Liefs Jos en Patricia

  • 31 Mei 2010 - 17:39

    Anneke En Leo:

    Hoi Kees
    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Heb je dit voor je zelf nog gevierd?
    Het zijn allemaal weer fantastische verslagen en mooie foto's.
    Nog veel fietsplezier met de 2e helft.

  • 31 Mei 2010 - 20:18

    Anneke S:

    het is nu 31 mei dus wil ik je bij deze van harte feliciteren met je verjaardag. Wilde nog langs komen, maar had te weinig tijd dus neem ik hier een wijntje op je gezondheid. Volgend jaar nemen we er samen weer een. Nog veel plezier. Groet Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 136463

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: