Toch een verjaardagscadeau - Reisverslag uit Tragacete, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Toch een verjaardagscadeau - Reisverslag uit Tragacete, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Toch een verjaardagscadeau

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

31 Mei 2010 | Spanje, Tragacete

Vanmorgen onder het scheren al gebeld door Ria om me te feliciteren met een leeftijd die je nog kunt omdraaien. Trouwens iedereen bedankt die mij via telefoon, sms en mijn site heeft gefeliciteerd. Erg leuk dat zoveel mensen eraan gedacht hebben. Tenslotte zou dit de “eenzaamste” verjaardag aller tijden worden. De route van vandaag is weer een magnifiek cadeautje geworden.
Albarracín verlaten door een tunnel onder het stadje door. En ik kwam direct in een prachtige smalle kloof met hoge rotswanden en toch ook veel groen. Ik mocht hier een paar kilometer doorheen, waarna de kloof breder en groener werd en me al klimmend naar de waterval bij Calomarde bracht. Een geweldig mooie waterval, die nu veel water had vanwege het slechte weer van de weken hiervoor. Zo heeft elk nadeel toch ook weer een voordeel.
Na de dagelijkse shot cafeïne in Calomarde kwam ik in een groen gevlekt landschap terecht dat ik nog niet eerder had gezien. Dit leidde gelijk een beetje af van de klim naar zo’n 1650m hoogte in een onveranderd mooi landschap. Ik voelde me zo heerlijk vrij om hier rond te kunnen fietsen, echt geweldig!
Een stukje afdalen na die klim en ik stond bij de oorsprong van de rivier de Taag. Blijkbaar Spanje’s grootste rivier want ze hebben er een monument bij opgericht. Een grote soort “terminator” gestalte luisterend naar de naam Padre Tajo. En een drieledig monument waarvan ik gelijk dacht dat het de 3 belangrijkste symbolen van Spanje waren: een Stier, Don Quichote en de Champions League Cup. Bij nader lezen van de Spaanse toelichting begreep ik dat het de drie provincies voorstellen waar de Tajo achtereenvolgens doorheen stroomt: Teruel (stier), Cuenca (beker met ster) en Guadalajara (ridder).
Hierna nog een kort klimmetje de Puerto de El Cubillo op en toen mocht ik afdalen. De routebeschrijving gaf al aan dat het slecht wegdek was. Inderdaad was, want men is bezig het te verbeteren en is in het stadium dat het zand en grind is aangestampt met een wals, maar dat het asfalt er nog overheen moet. En dat op een helling van soms 12%, dan kan ik je vertellen dat ik niet veel boven de twintig in het uur durfde te komen. Ben toch heel beneden aangekomen en naar het hostal gereden in Tragacete, 5 km buiten de route.
Hier ga ik straks eten en neem er een lekkere wijn bij om mijn 55ste jaar in te luiden en te vieren dat Ria toch even komt overwaaien naar Granada over 2 weken.

Update ’s avonds:
Ook al ben ik er niet, mijn verjaardag wordt toch gevierd thuis op het strand; zie de extra foto.
Wanneer die er staat weet ik nog niet want ik zit nu met zaklamp op mijn hoofd in het hotel omdat de stroom is uitgevallen. En dat terwijl ik jullie E-cards en liederen aan het bekijken ben, nog bedankt daarvoor. Ik heb de indruk dat een aantal mensen mij niet missen, maar mijn taarten op mijn verjaardag, haha, tot volgend jaar!

  • 31 Mei 2010 - 20:44

    Jos Van Dijk:

    Ha Jarige Job,

    Wel een mooi dagje gehad zo. Leuk dat Ria snel weer je kant op komt.

  • 31 Mei 2010 - 20:53

    Ria:

    Hé, als ik deze foto's zie dan ben je hartstikke afgevallen. Je hebt hele dunne armpjes gekregen, wel gespierde fietsbenen. Je ziet er bijna slecht uit!! Maar zo voel je je niet gelukkig.
    Vanavond je verjaardag gevierd in pier 32. Zie foto's. Het was gezellig.
    liefs Ria

  • 31 Mei 2010 - 21:25

    Ivo:

    Er is er een jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat ben jij dat vinden wij allen zo prettig jaja en daarom zingen wij blijblijblijblij hij leve lang hoera hoera hij leve lang hoera hoera hij leve lang hoera hoera lang zal hij leven lang zal hij leven lang zal hij leven in de gloria in de gloria in de gloria hieperdepiep hoera hieperdepiep hoera hieperdepiep hoera de kop van de kat is jarig en de pootjes vieren feest het staartje kon niet meedoen want hij was pas ziek geweest hij kwam pas uit het ziekenhuis en had zo'n pijn aan z'n keel want al dat dansen en dat springen was hem veel te veel hoera hoera is de koffie nog niet klaar nee nee geef me dan een kopje thee hij leve hij leve hij leve honderd jaar honderdjaar geleven honderdjaar geleven honderd jaar geleven in de gloria in de gloria hieperdepiep hoera.

  • 01 Juni 2010 - 02:55

    Leo B:

    hoi kees, daar ben ik weer. ik had me spanje heel anders voorgesteld. wat een mooi land tot nu toe. als ik dat allemaal zo zie krijg ik ook wel zin om door spanje te zwerven. leuk om te lezen dat je nog steeds zo geniet.

    Super dat we straks 1 keer in de week samen naar r'dam fietsen. jij naar jouw werk, ik naar mijn werk. wel heel anders hoor, veel minder mooi, maar 's morgens vroeg tussen delft en rotterdam, met in het oosten het ochtend rood van een opkomende zonnetje, de koeien nog een beetje in de mist, de vogels die allemaal aan het zingen zijn, ik weet het is heel anders, dan spanje maar ook niet echt slecht. ik ga er zo weer van genieten, na mijn tochtje weer aan het werk, helaas geen terrasje in de zon.
    ik zie nu alleen maar wolken, dus wie weet regen, is ook niet erg.
    zo dat was het weer, tot jouw volgende verhaaltje.

  • 01 Juni 2010 - 06:59

    Eva:

    Mam, jij weet ook niet wat je wilt, zijn er een paar kilo's af, ziet ie er ineens slecht uit!! Volgende keer een foto iets meer van opzij, dan kunnen we het beter beoordelen!!
    Liefs Eva

  • 01 Juni 2010 - 10:44

    Marian Van K.:

    Wat is het daar prachtig en heerlijk zonnig ook.
    Nou Kees,ik vind dat je er alleen maar beter uitziet, gespierd, gebruind, vrolijk en buikje weg.
    Dat was trouwens bij Paul vorig jaar ook op zijn wandeltocht, maar nu moet de riem weer stiekem weer wat wijder.
    Keep going.

  • 01 Juni 2010 - 20:11

    Francien:

    gisteren net de mail gemist door de avondvierdaagse. nu moe toch even snel een verjaardagsgroet.
    de taart en de borrel komen nog wel.

    veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 136753

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: