“Vandaag is rood ….” - Reisverslag uit Albarracín, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu “Vandaag is rood ….” - Reisverslag uit Albarracín, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

“Vandaag is rood ….”

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

29 Mei 2010 | Spanje, Albarracín

Al vroeg de stad weer verlaten na een ontbijt in de cafetería. Na het warm draaien op het eerste platte stuk een flink stukje omhoog, waarbij ik her en der de klei voor het rode aardwerk van Teruel in nog onbewerkte vorm kon bewonderen. Eenmaal boven kwam ik op een plateau uit, dat vlak leek maar het net niet was. Toch fietste het prima daar tussen de rode (kale) en groene (begroeide) velden. Halverwege werd het tijd voor een bakkie, om daarna weer strak omhoog de Sierra de Albarracín in te gaan.
Dit gebied is zóóó mooi. Overal rode rotsen, in grillige vormen of als zeer slordig opgestapelde of neergegooide “keien”. Ik ben hier gewoon moe geworden van het stoppen om te kijken en foto’s te maken, niet van het fietsen. Op een groot rotsblok met een prachtig uitzicht lekker mijn brood verorberd. Gelaafd en al weer verder door dit rode rotslandschap tot aan de camping bij Albarracín. Echt een geweldig mooie tocht vandaag.
Na het koken van mijn potje nog even naar Albarracín geweest. Tenslotte was het zaterdagavond tegen acht uur, dus ik dacht dat er dan wèl leven in de brouwerij zou moeten zijn. En dat was ook zo: op de Plaza Mayor en in de rode straatjes waren volop mensen. Heel gezellig, dus niet zelf koffie maken maar op de Plaza gewoon meegedaan. Morgen blijf ik hier staan, dan kan ik nog even nagenieten en opnieuw een kijkje in het stadje nemen.
Morgen volgen meer foto's.
Na wat problemen is het dan toch gelukt de foto's te plaatsen. Je moet ze zeker even bekijken.

  • 30 Mei 2010 - 08:18

    Cor En Corrie:

    Kees,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, morgen.
    Groeten,
    Cor en Corrie

  • 30 Mei 2010 - 10:06

    Ria:

    het is steeds weer anders!
    liefs Ria

  • 30 Mei 2010 - 10:06

    Ria:

    trees en ik hebben gisteren ook hard getraind: op en neer naar Katwijk door de duinen met een stevig tempo!!
    liefs Ria

  • 31 Mei 2010 - 12:35

    Eva:

    Zeker, prachtige foto's!!

  • 31 Mei 2010 - 17:00

    Jos Van Dijk:

    Ha Kees,

    Het zijn weer prachtige plaatjes. Het zijn enorme rotspartijen. Lijkt me echt gaaf om dat eens van dichtbij te bekijken. Ik heb gisteren voor het eerst weer eens een spinningsles gevolgd. Dat beviel goed maar 1 maal in de week is voorlopig wel even genoeg.
    Het terras ziet er veel beter uit als op een van je vorige foto's toen waren ze helemaal verlaten maar nu ziet het er een stuk gezelliger uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 137226

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: