Citroentjes - Reisverslag uit Bonneuil-Matours, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Citroentjes - Reisverslag uit Bonneuil-Matours, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Citroentjes

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

22 April 2010 | Frankrijk, Bonneuil-Matours

Voordat ik één meter gereden had vandaag heb ik al een koffiestop gehouden. Twee Nederlandse pensionado’s op de camping nodigden mij uit voor een bakkie. Het waren zelf ook doorgewinterde fietsers en hadden vele tochten, o.a. Rome op en neer vanuit Leiden, gedaan. Nu was de caravan hun stekkie. Na de gezellige verhalen alsnog op pad, recht op het zuiden af.
Onderweg ongeveer hetzelfde landschap als de vorige dagen, behalve rond Chinon waar veel grote wijngaarden lagen. Dus ze zijn er wel degelijk. Opvallend is de laatste dagen dat er steeds citroentjes, die felgele vlinders, overal rond fladderen, met af en toe een koolwitje. Châtellerault vond ik een te grote stad om te overnachten dus een beetje verderop een vage camping gevonden in Bonneuil-Matours. Hier zit ik nu na 80 km met m’n tentje aan de Vienne, ongeveer 25 km ten noordoosten van Poitiers. Morgen weer verder naar de zon.

• 23 April 2010 - 05:31

Rick:

Ha Kees,

Ik zie dat je het nog steeds naar je zin hebt en veel mooie dingen zie onderweg. Wat is het mooi om zo vakantie te hebben. Nog heel veel plezier de komende kilometers. En op naar de zon.

• 23 April 2010 - 13:51

Frank Van Moorsel:

Hoi Kees,

Leuk om je belevenissen op deze site te lezen. Zo te zien kom je op vele mooie plaatsen. Veel plezier nog onderweg naar je eindbestemming!

Groet,
    Frank

• 23 April 2010 - 17:33

Ria:

grappig boompje!Moest je natuurlijk een foto van nemen, ha ha, hoe zit het met de lantaarnpalen??
    liefs Ria