Hoog bezoek - Reisverslag uit Beauvoir, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Hoog bezoek - Reisverslag uit Beauvoir, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Hoog bezoek

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

10 April 2010 | Frankrijk, Beauvoir

De kou veel mee vannacht, wel een kletsnat tentje inpakken. In Albert meteen het Ondergondse Museum van de Somme bezocht. Hier krijg je in de onderaardse gangen een klein beetje een idee hoe het in 1914-1918 in de loopgraven moet zijn geweest: modderig, smerig, koud en afschuwelijke taferelen met het wapentuig van toen. In 1916 was hier de Slag om de Somme en alles herinnert er nog aan in deze streek.
Daarna in vliegende vaart naar Boves, ten zuiden van Amiens, waar ik Ria en Theo zou ontmoeten. Een onverwachte afspraak. Samen aan de koffie in een bar-tabac met gebak, dat Ria in de boulangerie veroverd had. Even lekker bijkletsen van de eerste week. Na het stokbroodje op het dorpsplein scheiden onze wegen weer, nu voor langere tijd denk ik.
’s Middags heerlijk door de prachtige Val de Noye gefietst. Een vallei maar vlak was ie zeker niet. Even ten zuiden van Breteuil uiteindelijk een hotel gevonden, waar ik zo ga een hapje ga eten.
Al met al een leuke dag met twee zonnetjes (de echte en Ria).

• 11 April 2010 - 08:59

Marian Van K.:

Wat stoer zeg, al in je tentje.
    Gaaf dat Ria en Theo je opzochten.
    Indrukwekkend he, al die oorlogsmonumenten,elk dorp heeft zoveel jonge jongens verloren.Een vreselijke hopeloze strijd was dat.
    Ben benieuwd of je nog iets ziet van Parijs-Roubet.
    Groetjes Paul en Marian

• 11 April 2010 - 10:59

Francien:

Ik ben ook ooit eens met regen en in een renaultje door die streek getrokken, zeer deprimerend en inderdaad niet voor te stellen dat mensen daar maanden in die loopgraven zaten.
    dan heb je wel een lekkere bak koffie en gebak plus een knuffel van je vrouw nodig om weer vrolijk verder te fietsen. succes op je volgende dagtrip .

• 12 April 2010 - 04:58

Sandra:

Ha die Kees!
    wat gaaf dat je je meissie al weer zo snel hebt gezien he? ziet er nog helemaal vertrouwd uit zo op de foto.
    veel plezier!

• 12 April 2010 - 08:51

ChrisJ:

Hoi Kees, we missen je vrolijke hoofd en je zonnige humeur ontzettend hier... :D Erg leuk om dag voor dag te lezen hoe je vordert! Nog veel plezier onderweg en een groet uit zonnig Rotterdam :-)

• 12 April 2010 - 12:08

Eva:

niet te romantisch worden hoor!!XX