Een onverwacht lange dag - Reisverslag uit Vernon, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Een onverwacht lange dag - Reisverslag uit Vernon, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Een onverwacht lange dag

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

11 April 2010 | Frankrijk, Vernon

’s Morgens met de hotel baas in de jeep naar de stand terug gereden om geld te pinnen, zijn card apparatuur was stuk. Daarna op weg met een zonnetje, wind een beetje in de rug en behoorlijk koud. Bij de koffiestop in Bresles wilde ’t halve café weten waar ik helemaal naar toe zou gaan.
De lunch was dit keer in de luwte van de kerk. In Chaumont-en-Vexin moest ik kiezen of ik voor Gicors of voor Magny-en-Vexin ging. Het werd de laatste, helaas want toen ik daar aankwam met 85 km in de benen bleek het enige hotel op zondag niet open! Men vertelde mij dat in Gicors hotels waren of in Vernon. Van die laatste wist dat er een hostel was, dus daar heen. Onderweg nog diverse hotels geprobeerd, maar allemaal gesloten op zondagavond. Ook een paar keer een bordje chambre d’hôte gevolgd maar die lijken gewoon verdwenen te zijn. Uiteindelijk in Vernon het hostel gevonden, behoorlijk moe maar toch enigszins voldaan omdat ik 124 km ben opgeschoten vandaag.
Wel jammer is dat ‘t museum/tuin van Monet in Giverny ging sluiten toen ik langs kwam, maar te ver terug lag om daar maandag op en neer naar toe te gaan.

• 12 April 2010 - 19:56

Ria:

ben je over bovenstaand weggetje gefietst? heerlijk landelijk en de heuvels zijn zo frisgroen. Net terug van Jos en Patricia, lekker gegeten! x Ria

• 12 April 2010 - 19:56

Ria:

• 13 April 2010 - 07:50

Eva:

Nou ja, is ook wel weer avontuurlijk toch? maar 40 km extra!! oei..
    ik kan me herinneren dat marian en ik dat ook hadden in Denemarken!!

Volgende zondag maar vroeg beginnen met zoeken he!!

XX eva

• 13 April 2010 - 14:38

Jos Van Dijk:

Ha Kees,

We kunnen nu eindelijk je vorderingen volgen. Ik ben er wel een beetje jaloers op om zo'n mooie tocht niet te kunnen bijwonen. Maar wie weet als ik weer opgekapt ben komt dat wel nog eens. Houdt je taai en geniet er lekker van.