Frankrijk bereikt - Reisverslag uit Somain, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Frankrijk bereikt - Reisverslag uit Somain, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Frankrijk bereikt

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

08 April 2010 | Frankrijk, Somain

Na een goede nachtrust en een stevig ontbijt bij Philippe en Rita, onder een wolkenhemel en zeer fris, op pad voor de eerst dag waarop ik 's morgens niet weet waar ik 's avonds slaap.
Ik moet gedeeltelijk herroepen wat ik gisteren schreef: er zijn in België ook perfecte fietspaden (eentje?). Philippe heeft mij een fietspad gewezen: glad asfalt en recht en vlak over een oude spoorlijn. En op de koop toe: niet over maar langs de Kluisberg. Door Wallonië, o.a. Tournai, op naar Frankrijk. Daar ben ik ongemerkt de grens over gekomen, ondanks een grensgendarme (zie foto). Inmiddels was ook de zon gekomen en dus een stuk warmer geworden, maar nog steeds een paar lagen om het lijf. De hele dag door een mooi landschap en de eerste "berg" (100m) zit erop!
Tegen het einde van de middag moest ik toch voor 't eerst een slaapplekkie zoeken. En dat viel niet mee hier in dit gebied tussen Douai en Valenciennes. Ook onderweg had ik nog nergens een camping, hotel, chambre d'hôte gezien. Nu zo'n 15 km moeten zoeken voordat ik er één had. Vragen helpt niet altijd, want sommige franzosen sturen je naar een stadje met hotel dat vervolgens nergens te bekennen is, ook niet voor de plaatselijke bevolking. Maar straks kan ik toch fijn m'n bed in. 't Was een lange dag, maar heerlijk gefietst.

  • 08 April 2010 - 20:28

    Francien:

    jwe reacties alweer ontvangen en ook je eerste zoektocht naar een slaapplek. leuk die gendarme, voel je je veilig bij !!
    x Sien

  • 09 April 2010 - 08:42

    Judith:

    Als je langs Buironfosse komt kan je kijken of mijn ouders op de boerderij zijn, misschien nog een bakkie te scoren??

  • 09 April 2010 - 15:07

    Marian:

    Hey lieve pap!
    Spannend hoor, op zoek naar een slaapplaatsje :) De laatste keer dat ik dat deed belandde ik (met heel mn beco) in een tenniskleedkamer in Limburg haha.
    Ik ben benieuwd waar je straks bent, als ik terug kom uit Istanbul. Tot volgende week kan ik geen verhalen meer lezen, dus ik zal wel wat in te halen hebben.
    Morgen is het zover, ik heb er veel zin in.
    Hoop dat het nog even droog blijft voor je, succes met de komende kilometers! x

  • 10 April 2010 - 18:53

    Theo:

    Het is inmiddels al zaterdag Kees. Waar is het verslag van vrijdag?

  • 10 April 2010 - 18:54

    Theo:

    Hebben we je te veel opgehouden vandaag? Wij vonden het wel gezellig.
    Albert was interessant. Heb je het station gezien met dat vliegtuig in de hal? Wij wel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 136356

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: