Hoe zo Nederlandse fietspaden slecht. - Reisverslag uit Oudenaarde, België van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Hoe zo Nederlandse fietspaden slecht. - Reisverslag uit Oudenaarde, België van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Hoe zo Nederlandse fietspaden slecht.

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

07 April 2010 | België, Oudenaarde

Vandaag van Antwerpen naar Oudenaarde. Een rit van uiteindelijk ruim 100 km, want eerst Marian naar het station in Antwerpen gebracht. Na een heerlijke Starbucks afscheid genomen. Vanaf nu moet ik het alleen doen. Dat wil zeggen onderweg in Boom nog even langs Leen en collega’s van BTR om een bakkie te doen. Om in Boom te komen moet je wel tien kilometer over een fietspad dat in Nederland niet de kwalificatie “verharde weg” zou halen. Gelukkig heb ik een goede fiets die een stootje blijkt te kunnen hebben. Na Boom een heel stuk moeten omrijden door werk aan twee bruggen. Ook ’s middag waren tot voorbij Dendermonde de fietspaden heel slecht. De tocht werd pas 20 km voor Oudenaarde wat aangenamer, omdat de bebouwing toen minder werd. Eenmaal in Oudenaarde ben ik zeer gastvrij ontvangen door Philippe en zijn vrouw Rita. Na een heerlijke maaltijd nog even de tijd om dit berichtje te plaatsen. Morgen ga ik Frankrijk in.

• 07 April 2010 - 20:21

Eva:

Nou hopelijk wordt de weg in frankrijk wat beter!!

Heel veel succes, nu in je eentje!! ik ben erg benieuwd, maar volgens mij ben je helemaal in je sas!!

Hier wordt een poging gedaan hard te werken voor school, maar het valt niet mee. Gelukkig zijn je berichtjes niet zo lang als die van ons, dat scheelt weer een hele hoop leer tijd!!!

Dikke kuzz

• 07 April 2010 - 20:59

Yvette:

Hallo ome Kees

Vanuit Rotterdam nog heel veel succes en plezier gewenst op deze reis. Ik hoop dat het alles brengt wat je er vooraf van verwacht en nog veel meer van het onverwachte. Want dat maakt reizen nu juist zo leuk.
    Wat betreft dat alleen reizen...uit ervaring kan ik vertellen dat het je reis misschien nog wel mooier maakt. Alleen kun je letterlijk je eigen neus achterna! En ontmoet je heel makkelijk vele andere "reizigers".
    Geniet van deze bijzonder tijd.

Groetjes Yvette

• 08 April 2010 - 05:13

Ria:

er staan al vier spelden op de kaart! Vannacht de eerste nacht alleen in huis, brrrrrrrrr.....
    geniet lekker, liefs Ria

• 08 April 2010 - 10:17

Ivo:

Vive La France!

• 08 April 2010 - 14:30

Liane:

Hey,
    Vandaag al je verslagen van de afgelopen dagen gelezen.
    Jeetje je bent al bij Frankrijk ! Leuk dat je nog collega's hebt opgezocht.
    Veel succes met de verdere rit !
    Gr.
    Liane

• 08 April 2010 - 15:10

Judith H:

Bereid je na de Belgische fietspaden maar voor op de Franse wegen. Met pasen vast proef gefietst voor je en ook veel gaten in de weg door de vorst, en langsscheurende auto's. Veel succes en plezier. Naar het zuiden toe wordt het weer vast ook beter!

• 08 April 2010 - 19:16

Francien:

lekker voorproefje zo op die "fietspaden ". zul je vast nog vaker tegenkomen maar als je fiets heel blijft is een beetje schudden goed voor je spieren. scheelt weer een masage.
    succes met je eerste echte alleen trip.

x francien