Schiereiland en baaien - Reisverslag uit Bamio, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Schiereiland en baaien - Reisverslag uit Bamio, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Schiereiland en baaien

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

28 Juni 2016 | Spanje, Bamio

Porto do Son - Bamio 73 km
Pas tegen elven vertrokken vanmorgen omdat ik iets langer was blijven liggen en aan de praat kwam met andere Nederlandse fietser die ook op de camping stond.
De eerste tien kilometer ging langs de baai Ria de Muros y Noia met mooie doorkijkjes naar de baai en oceaan. Vervolgens dwars over het schiereiland naar Ribeira, een stad die aan de Ría de Arousa ligt. Deze baai (foto) heb ik voor tweederde rond gefietst en ook hier soms bijna langs het water en soms doorkijkje vanaf een hoger of meer landinwaarts punt. Vrijwel de hele weg was leuk om te rijden, niet alleen vanwege de baaien. De huizen onderweg waren ook leuk om te zien. Ze zijn hier vaak in mooi kleurtje geverfd of betegeld. Wat dat aangaat begint het een beetje Portugees te lijken, en dat is met de taal ook zo. Ze spreken hier wel Spaans maar hebben ook hun eigen taal, borden zijn ook vaak tweetalig net als in Baskenland.
De route was heerlijk om te rijden met niet al te zware klimmen, maar de hoeveelheid aan hellingen op en meteen weer neer heeft ervoor gezorgd dat ik aan het einde toch behoorlijk moe was. Maar ik zit nu op een camping aan de baai en als ik ga staan kan ik over de heg kijken en heb dan een schitterend uitzicht op dat water, vooral met de zon weerspiegeling erbij (foto met surfers).
Straks nog een eigen gemaakt bakkie en dan slapen. Morgen weer landinwaarts in de richting van Ourense.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 136740

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: