Middenin de Picos de Europa - Reisverslag uit Potes, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Middenin de Picos de Europa - Reisverslag uit Potes, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Middenin de Picos de Europa

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

08 Juni 2016 | Spanje, Potes

Comillas - Potes 64 km
Vanmorgen was alles kletsnat van de condens en dauw, ook in de tent, terwijl buiten nog een flinke nevel hing. Uiteindelijk reed ik om bijna elf uur weg, maar wel met de spullen droog.
Begonnen met een tocht over de kustweg met hier en daar een blik op zee. In San Vicente de la Barquera was de zon inmiddels door de nevels heen gedrongen en al lekker warm. Hier een bakkie gedaan aan de kade van de haven waar de bootjes merendeels op het droge lagen. Een leuk gezicht. Bij Unquera (hier kon ik gastankjes kopen) van de kust af gegaan landinwaarts langs de Rio Deva. Inmiddels was het echt warm geworden, zo warm als vandaag heb ik het nog niet gehad.
De hele rit langs deze rivier tot aan Potes is echt super mooi. Aan het begin kon ik de deels besneeuwde toppen van de Picos zien liggen. Gaande de rit kon dat niet meer omdat ik in een kilometerslange kloof (15 km?) verzeild was geraakt. De bergen steken daar soms honderden meters boven je uit. Echt geweldig om door zo'n machtig mooi gebied te rijden. Mijn lunch echt letterlijk langs de kant van de weg opgegeten, want het was zo smal dat er nergens een picknick- of parkeerplaats te vinden was. Eind van de middag in Potes gearriveerd en bleek de camping een kilometer buiten het dorp te liggen, maar wel een kilometer met een flinke stijging. Dat viel even tegen, want ik was al aardig moe waarschijnlijk ook vanwege de eerste echte warme dag; dik boven de 25 graden. Bij de ingang van de camping heb je een pracht uitzicht op de Picos, vanuit m'n tentje net niet.
Morgen ga ik waarschijnlijk zonder bagage naar Fuente Dé, 25 km doodlopende weg, om daar met de kabelbaan naar de mirador met zicht over de Picos te gaan. Morgen meer hierover.

De foto's van gisteren zijn nu ook te bekijken.

  • 08 Juni 2016 - 20:48

    Annekee:

    Wat een prachtig uitzicht Kees! En lekker dat het eindelijk een beetje warmer wordt. Wist je dat een delen van Frankrijk en Belgie onder water staan? Zelfs in Limburg hadden ze gisteren code oranje! Dan zit jij daar in die bergen tenminste hoog en droog.

  • 09 Juni 2016 - 15:29

    Paul:

    Hoi Kees, Gelukkig reden wij destijds (1983) met de auto naar de camping in Potes, zodat we van de stijging niets merkten. (de echte klim moet trouwens nog komen, lijkt me. Destijds vonden wij de camping nogal smerig, o.a. vanwege de overvloedige kippestront. Er liep namelijk een groot aantal kippen los rond. Hopelijk is dat in de loop van de jaren verbeterd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 137168

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: