Monasterio de Suso en klusjes - Reisverslag uit Berceo, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Monasterio de Suso en klusjes - Reisverslag uit Berceo, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Monasterio de Suso en klusjes

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

27 Mei 2016 | Spanje, Berceo

Berceo, rustdag
Een lekkere lange nacht gemaakt, dat is ook wel eens heerlijk. Ontbijtje voor de tent en daarna wasje laten doen door zo'n ouderwetse wasmachine. Zelf met speldjes en naald en draad aan de slag gegaan om een nieuwe afritsbroek op de juiste lengte te krijgen. Het kostte wat moeite maar ik ben zeer tevreden met het resultaat; 't ziet er best netjes uit. Een samenvatting gemaakt voor de Engelstaligeniet van mijn volgers. Vanmorgen ook even naar San Millán de la Cogolla, het volgende dorp op 1,5 kilometer van hier, om een rondleiding in het Monasterio de Suso te boeken.
's Middags hierheen met een busje vanuit het dorp want niemand mag zelf omhoog. Nou ik was toch blij dat ik die weg niet op hoefde te fietsen, zelfs zonder bagage is dat haast niet te doen.
Het Monasterio de Suso is bijna 1500 jaar oud. Het is opgericht ter ere van San Millán die in 574 na Christus op 100-jarige leeftijd stierf. Het is eigenlijk heel klein, met slechts een paar vertrekken. Er liggen ook nog enkele sarcofagen, van wie precies (naast San Millán) is me niet duidelijk geworden. Op de foto zie je ook nog een tegelkachel tegen een pilaar geplakt.
Nadat de bus ons weer teruggebracht had naar het dorp zag ik in de Tabaco dat Kruijswijk flink achterop zat in de Giro, door een val in de afdaling zag ik later op internet, jammer want het ging zo goed.
Morgen nog een dagje hier luieren en naar het Monasterio de Yuso. Jawel ze hebben hier twee kloosters in een toch maar klein dorp.

  • 27 Mei 2016 - 18:36

    Kees Schmitz:

    Patrica en Jos, fijn dat jullie tuin zo goed gaat. Zorg je dat er in september ook nog te oogsten valt, want dan ben ik weer thuis.

  • 28 Mei 2016 - 08:17

    Ria:

    Hoi keessie mooi die kachel en ook wel fijn zeker een dagje niet fietsen. Je hebt die broek dus toch maar korter gemaakt met die rits ben benieuwd hoor. Vandaag over 6 weken ga ik naar porto zie ik je hoop dan wel op mooi weer want tot toe valt dat nog niet mee bij jou lees ik steeds. Wel stoer dat er geen last van hebt en toch geniet wij zijn nu in de ardennen gisteren noodweer onderweg nu schijnt de zo'n Gr Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 136490

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: