Een wereld van verschil - Reisverslag uit Laruns, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Een wereld van verschil - Reisverslag uit Laruns, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Een wereld van verschil

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

10 Mei 2016 | Frankrijk, Laruns

Aucun - Laruns 66 km
Stralend weer bij het vertrek vanmorgen. Kijk maar naar de foto die op dezelfde plek gemaakt is als die met de donkere wolken van gisteren. Wat een ander gezicht en ook een heel ander gevoel om zo de dag te beginnen. Het prachtige weer is de hele dag gebleven, tot op het terras vanmiddag in Laruns. Daar was het 26 graden, nou dan gaat een biertje er wel in!
De eerste 10 km vandaag was heel hard werken, maar na anderhalf uur stond ik dan ook op de top van de Col du Soulor; op 1474 meter hoogte. De laatste honderd meter onder applaus van motorrijders die mij onderweg gepasseerd waren.
De hele tocht naar boven was werkelijk schitterend, net als bovenop de top. Ik heb er volop van genoten. De natuur is zo mooi en wij mensen maar zo klein als je daar in die bergen staat. Ik zag vanaf hier de Aubisque liggen, maar die is nog steeds gesloten.
Dus ik ben via andere weg afgedaald; dat nam een uur in beslag: een zeer bochtige, steile afdaling met slechte weggedeelten. Dus de hele tijd goed opletten. Je had de gezichten van de recreant wielrenners die daar omhoog kwamen zwoegen moeten zien toen ze mij met al die bagage naar beneden zagen komen! Beneden was ik helemaal terug bij af, op slechts 300 meter hoogte.
Met een flinke omweg uiteindelijk vanmiddag in Laruns aangekomen. Zeker moe en voldaan. Op zo'n dag als deze leer je wel waar je grenzen liggen. Wat ik vandaag gedaan heb is wel ongeveer mijn max (tenminste als ik de volgende dag weer verder wil). Ik kan natuurlijk ook een muilezel het werk laten doen, zoals ik er vanmiddag een zag.
Als het weer het toelaat morgen Spanje in, ook dat wordt een zware dag. Vroeg slapen dan maar.

  • 10 Mei 2016 - 18:38

    Kees Schmitz:

    Marianne P, het was geen gier want daarvoor is hij/zij te klein (de vorige reis in Spanje wel gezien).
    Ja, morgen een redelijk leeg gebied door als ik in Spanje wil komen. Gaat wel lukken denk ik.

  • 10 Mei 2016 - 19:03

    Ria:

    Klinkt allemaal goed,mooi EN positief houden zo x Ria

  • 10 Mei 2016 - 19:36

    Marijke:

    Hi Kees, bijna in Spanje: super!
    Bedankt voor je kaart. De digitale versie heb ik vandaag op het Trello board gepost.
    Alle collega's van Change Management wensen je nog vele mooie kilometers. Groetjes van iedereen! Marijke

  • 10 Mei 2016 - 19:36

    Marian Van Kalmthout:

    Goed hoor, je bent een kanjer. Wij zijn vandaag na 70 km met 900 m klimmen ( en 943) dalen op de camping bij Rome aangekomen , dus doel bereikt . Morgen nog laatste 13 km naar centrum van Rome, maar vlak en zonder bagage geen probleem . Hier ook zeker 26 -30 graden . Hoop dat het lukt morgen Spanje in te gaan. Adios !

  • 10 Mei 2016 - 19:57

    Marga:

    Ha Kees,
    Bijzonder om je reisverslagen te lezen. Fijn dat het weer beter is geworden, hier wordt het weer slechter na een prachtige week. We zijn stil van bewondering voor je prestaties. Hele mooie tochten toegewenst.
    Marga en Arthur

  • 10 Mei 2016 - 21:38

    Kees :

    Hoi Marga, Arthur, vandaag was schitterend weer, helaas voor morgen regen verwacht aan beide zijden van de Pyreneeën. Maar vandaag is lekker binnen!!

  • 10 Mei 2016 - 21:42

    Kees :

    Hoi Marian en Paul, jullie zijn ook goed bezig!! Blijven jullie een paar dagen in Rome? Hopelijk is de Trevi fontein inmiddels gerestaureerd want toen wij in Rome waren was er niet veel van te zien. Veel plezier daar.

  • 10 Mei 2016 - 21:43

    Kees :

    Marijke, vandaag zelf ook een foto geplaatst op Trello.

  • 10 Mei 2016 - 21:47

    Kees :

    Hoi Ria, morgen vijftig km "maar" , waarvan de eerste 30 omhoog dan sta ik op de Col de Pourtalet en rij ik Spanje in. Nu duimen dat de voorspelde regen even uitblijft. Voor de zekerheid toch een hotelletje gereserveerd op niet al te grote afstand. Groetjes Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 136294

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: