Dreigende wolken - Reisverslag uit Aucun, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Dreigende wolken - Reisverslag uit Aucun, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Dreigende wolken

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

09 Mei 2016 | Frankrijk, Aucun

Luz-Saint-Saveur - Aucun 29 km
Vandaag een korte rit, tweederde bergaf, daarna bergop. Tijdens de klim steeds tegen de dreigende luchten zitten aankijken, die momenteel in deze bergen hangen(foto). Ik heb alleen wat druppels gehad, geen regen wel redelijke temperatuur. Dus prima fietsen.
Aucun is een klein dorpje op de weg naar de top van de Col du Soulor. Ik ben nu bijna halverwege deze col. En het plan was om morgen naar de top te gaan en dan door over de Aubisque naar Laruns. In één dag naar Laruns vond ik teveel van het goede. En komt dat even goed uit: de Aubisque blijkt gesloten vanaf deze kant. Op internet staan beide cols als "open" te boek. Maar de meneer van het hotel heeft mij uitgelegd hoe dat zit, omdat ik beneden aan de berg het bord "Aubisque fermé" zag staan. De Soulor is open vanaf deze kant tot aan de top. De Aubisque is open tot de top vanaf de andere kant. Het stuk daartussen is gesloten tot ongeveer 15 mei. Dus de Aubisque is van mijn lijstje geschrapt bij deze. Ik hoef morgen echter niet terug want die hotelbaas heeft me een mooi alternatief aan de hand gedaan. Naar de top van de Soulor en dan rechts naar beneden richting Pau, eenmaal laag is er dan een weg naar Laruns. Dan hoef ik niet helemaal via Lourdes en bijna Pau naar Laruns (kost 2 dagen). Zo zien jullie tegen welke verrassingen je soms aanloopt op zo'n reis. Maar dat maakt het ook spannend en afwisselend.
Vanmiddag gezwommen in het hotel; heerlijk was dat! En een wandeling door het dorp waar het aardig druk was, maar dat kwam door een begrafenis. Er staan hier nog echt oude Pyreneeën huisjes, leuk om te zien.
Er vliegen hier steeds roofvogels boven je hoofd rond. Weet een van de vogelaars wat voor dat is? Zie de foto, kostte zeker een kwartier om die erop te krijgen; op z'n rug was ie oranje-bruin en op z'n buik bruin (in ieder geval donker).
Wat die dreigende wolken betreft, tot nog toe zijn ze hier rustig gebleven. Voor de avond hebben ze wel flinke buien, mogelijk onweer voorspeld. We gaan het zien, morgen zou het redelijk goed weer moeten zijn.

  • 09 Mei 2016 - 18:17

    Kees Schmitz:

    Allen, als jullie een reactie plaatsen doe dat dan bij voorkeur bij het laatste verslag dan heb je de meeste kans dat ik het zie. En eventueel ga reageren.

  • 09 Mei 2016 - 18:21

    Kees Schmitz:

    Gerard (volley), ik hoop dat je met schroeven en plaatjes in elkaar geknutselde pink spoedig gaat herstellen. Kun je later dit jaar misschien toch nog op vakantie. Tot die tijd zal ik proberen je een beetje vakantiegevoel van mij te geven met m'n verhalen en foto's. Beterschap.

  • 09 Mei 2016 - 18:23

    Kees Schmitz:

    Ria, vandaag dus geen rustdag maar het was niet zwaar inspannend vandaag. Lekker relaxed!

  • 09 Mei 2016 - 20:15

    Anne-rose:

    Hoi kees,
    wat een schitterende foto"s. Lijken wel plaatjes uit een boekje. je zal Patricia moeten raadplegen wat voor een vogel het was. Leek weel een arend? Hier genieten we heerlijk van de zomerse temperaturen.
    lekker al een paar keer gezwommen. Vandaag de expert geweest nou we mogen de vloer er uit halen maar verder weten we nog niets. maar de kamer en zo ruikt naar schimmel. Dus ben benieuwd wat hij uit gaat betalen. groetjes

  • 09 Mei 2016 - 20:34

    Ria:

    Zo die wolken zien er dreigend uit daar zou ik ook wat harder voor gaan fietsen om op tijd binnen te zijn. Leuk dat je hebt kunnen zwemmen dat Is de eerste keer deze reis en dan in warm water mmmmmmm.............. Succes morgen met de cols liefs Ria

  • 09 Mei 2016 - 21:39

    Marian Van Kalmthout:

    Wij houden het op een wouw, omdat hij (of zij) een gevorkte staart heeft. Maar of het een rode of een zwarte is ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 136329

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: