Ou est le printemps? - Reisverslag uit Condat, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Ou est le printemps? - Reisverslag uit Condat, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Ou est le printemps?

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

23 April 2016 | Frankrijk, Condat

Murol - Condat 41 km
Ou est le printemps? Dit is één van de krantenkoppen die ik vandaag zag Blijkbaar zitten de Fransen ook op beter weer te wachten. Het was vandaag dan ook regelmatig miezerig en buiig, en koud. Maar ook een paar keer de zon heel even gezien. Genoeg over het weer.
De Auvergne heeft werkelijk een schitterend natuur waar ik vandaag doorheen mocht fietsen. Beboste hellingen in alle tinten roodbruin, beigegeel en groen. Boven die hellingen uit stak de Puy de Sancy (1885m), een van de hoogste toppen op het massief. Ik ben tot net boven de 1200 meter gekomen (zie foto met fiets). Dat was ongeveer halverwege en daarna mocht ik meer omlaag dan omhoog. Is ook wel eens lekker!
Voordat ik daar was heb ik een middeleeuws stadje bezocht Besse-et-St-Anastaise. Wellicht dat sommigen van jullie meer bekend zijn met het skioord Super-Besse dat hier bij hoort. Het stadje was leuk om te bezoeken: oude huizen met ornamenten eraan of leuke winkeltjes erin, keienstraatjes en natuurlijk een beffroi (klokkentoren). Jammer dat het regende want daardoor waren er niet zoveel mensen. Ik moest hier zelf ook even opwarmen.
Nu in Condat in hotel aan het Lac des Moines (foto). Straks hapje eten hier.

  • 23 April 2016 - 18:15

    Kees Schmitz:

    Ria, vandaag ben ik vanaf het hoogste punt een tiental kilometers golvend hoog gebleven, daarna weer naar beneden. Nu zit ik ergens tussen 700 en 750m. Morgen moet ik weer omhoog tot ongeveer duizend meter en aan het eind weer lager. Dan blijft dat even zo want zit ik in de Dordogne of net ten zuiden ervan, daar is het minder hoog. Wat betreft het klimwerk is het lagere vaak net zo vermoeiend als de lange klimmen in de hogere delen.
    Ik ben benieuwd hoe de tuin er bij staat als ik thuis kom. En of het huis nog dezelfde kleur heeft.☺

  • 23 April 2016 - 22:20

    Ria:

    Ha Keessie,
    Ja, die kleur van het huis zul je moeten afwachten, ha ha...
    Ik heb al je verhalen terug gelezen en ga nu de speldjes op de kaart bij werken.
    Het lijkt al zo 'n eind wat je hebt gefietst en het lijkt me ook zo fris of koud nog regelmatig.
    Gelukkig heb je er niet zo n last van en ben je goed voorbereid.
    Hier vind ik het maar hartstikke koud, het scheelt 30 graden met Bangladesh dus dat is wel even wennen weer. Minder hoog in de Dordogne, nu daar kan ik me toch nog wel aardig pittige heuvels herinneren waar ik mijn fiets met bagage omhoog moest duwen. Zo zie je maar, het kan altijd erger.
    Succes morgen weer en geniet lekker.
    Ria

  • 23 April 2016 - 22:23

    Ria:

    wel graag regelmatig een foto waar je zelf ook op staat, kan ik kijken of je al bent afgevallen, na al die 1000km bikkelen.

  • 24 April 2016 - 18:11

    Anne-Rose:

    Hoi Kees,
    Jammer dat je zo'n miezerig weer hebt. Je bent wel al een heel eind hoor! Je zou zeggen dat je zo langzamerhand in een warmer gebied komt. Hier hebben we vandaag Flinke hagelbuien gehad en er waren zelfs aanrijdingen vanwege de gladheid. Verder wachten we rustig af. Ria heeft heerlijk voor ons gekookt.
    We hopen dat je lekker droog fiets weer krijgt. Anne-Rose.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 136655

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: