Ploeteren het Massif Central op - Reisverslag uit Murol, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Ploeteren het Massif Central op - Reisverslag uit Murol, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Ploeteren het Massif Central op

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

22 April 2016 | Frankrijk, Murol

Clermont-Ferrand - Murol 40 km
Met goede moed en zon uit Clermont-Ferrand vertrokken om het Centraal Massief in te trekken. De goede moed en humeur is gebleven, de zon heeft het vanmiddag voor gezien gehouden.
Het is geen lange rit geworden want ik wist op voorhand dat ie zwaar zou zijn. Van die 40 km heb ik er zeker dertig omhoog geklommen. Maar dan heb je ook wat!
Een prachtig landschap waar je doorheen trekt met zicht op de Chaîne des Puys. De besneeuwde toppen van de nog hogere delen kwamen ook steeds dichterbij. Mooie bossen en bergmeren gepasseerd en maar heel weinig dorpjes.
De weinige afdalingen waren verrekte koud, dat kun je verwachten als je op deze hoogte komt zo vroeg in het jaar. Murol ligt op 850 meter, onderweg heb ik de duizend "aangetikt ". Morgen moet het nog iets hoger om uiteindelijk het massief te kunnen oversteken.
Al met al een dag om tevreden op terug te kijken. Ik merk wel verschil met zes jaar geleden: het klimmen gaat iets langzamer (ik kom er wel!) en het herstel erna duurt iets langer. Dus goed besluit geweest dat ik de reis dit jaar doe. Jullie hoeven je niet ongerust te maken want het gaat prima met me.

  • 22 April 2016 - 18:35

    Kees :

    Theo, inderdaad machtige uitzichten, vandaag ook weer. Van bovenaf lijkt Clermont-Ferrand helemaal niet groot. Als je er door loopt is het een flinke grote stad! Ik heb treintje gedeeltelijk op een foto staan. Mag je zien als ik thuis ben

  • 22 April 2016 - 18:37

    Kees :

    Hallo Tom, leuk dat je me volgt. Die Puy is prachtig. Ik zit nu in Murol en op de kaart ligt de Puy de Sancy niet ver hier vandaan. Misschien heb ik 'm al zien liggen, anders morgen wel.

  • 23 April 2016 - 11:01

    Ria:

    Als ik op de kaart kijk dan heb je al een flink stuk afgelegd.het Is wel bikkelen. Als je op het centraal massief bent blijf je dan een tijdje hoog? Dan heb je lekker uitzicht en even rustig aan.... ik heb gisteren inde tuin gewerkt We hebben weer een paadje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 137175

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: